Dış Ticaret
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MYO1050
Ders İsmi: Çağdaş Sanat Akımları
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Arş.Gör. ÇINAR DERYA İNCESU
Dersi Veren(ler): Arş.Gör. ÇINAR DERYA İNCESU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Çağdaş Sanat Akımları dersi, 19. yüzyıl sonlarında özellikle resim sanatında ortaya çıkan akımlar, temsilcileri, tabloları üzerindeki etkisinin anlatımı ile yorumunu içermektedir. Dersin amacı, öğrenciye çağdaş sanatı tanımlama, çağdaş sanat felsefesi ile çağdaş sanat akımlarını ifade etme, yorum, eleştiri ve eleştiri yöntemlerini açıklayabilme yeteneğini kazandırmaktır. Sanat akımlarının temel kavram ve terimlerinin öğrenilmesi, mevcut eserlerin tanım, tasnif ve tarihlemesinin yapılması, öğrencinin mezun olduğunda karşılaşabileceği mesleki alanlarda bu eserlerle karşılaştığında, derste aldığı bilgiler doğrultusunda yorum ve değerlendirme yapabilmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriği:

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kurumsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Dönem sanatçılarının eserlerini tanır ve yorumlar.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Öğrenme Yetkinliği
1) Çağdaş Sanat Akımlarından önce etkin olan sanat akımları hakkında temel bilgi alır.
2) Sanat Akımları ile ilgili temel kavramları öğrenir.
3) Sanat Akımlarını yönlendiren eserler ve sanatçılar hakkında bilgi alır.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin içerik, kapsam ve öneminin anlatılması -
2) Çağdaş Sanat Akımlarından önceki akımlar (Klasizm, Barok, Neoklasizm, Romantizm, Realizm) hakkında temel bilgiler -
3) Empresyonizm akımının genel özellikleri, sanatçıları ve sanatçılarının eserleri. var
4) Kübizm akımının genel özellikleri, sanatçıları ve sanatçılarının eserleri. var
5) Fütürizm akımının genel özellikleri, sanatçıları ve sanatçılarının eserleri. var
6) Sürrealizm akımının genel özellikleri, sanatçıları ve sanatçılarının eserleri. var
7) Ara Sınav Sınav
8) Ekpresyonizm akımının genel özellikleri, sanatçıları ve sanatçılarının eserleri. var
9) Fovizm akımının genel özellikleri, sanatçıları ve sanatçılarının eserleri. var
10) Dadaizm akımının genel özellikleri, sanatçıları ve sanatçılarının eserleri. var
11) Pop – Art akımının genel özellikleri, sanatçıları ve sanatçılarının eserleri. var
12) Op – Art akımının genel özellikleri, sanatçıları ve sanatçılarının eserleri. var
13) Abstre Ekpresyonizm (Soyut Sanat) akımının genel özellikleri, sanatçıları ve sanatçılarının eserleri. var
14) Suprematizm akımının genel özellikleri, sanatçıları ve sanatçılarının eserleri. var
15) Çağdaş Sanat akımlarının genel değerlendirilmesi. var
16) Final Sınavı Sınav

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) 1.Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi 2.Gereksinimleri karşılayacak biçimde bir süreci yönetme becerisi 3.Mesleki uygulamada problemleri tanımlama ve çözme becerisi 4.Dış ticarette uygulanan prosedürler, teşvikler, hibe ve yardımlar, yeni teknik ve yöntemlere yönelik ulusal ve uluslararası mevzuat, uygulama ve politika değişikliklerini takip eder ve oluşan gelişmeleri dış ticaret sürecine adapte eder. 5.Dış ticaret sürecinde kanunlara göre tüm kayıtları tutar. 6.Dış ticaretin finansmanıyla ilgili gelişmeleri takip eder ve uygular. 7.Yabancı dilde iletişim kurma becerisi 8.Dış ticaret sürecinde görev alan ve işlevi olan tüm ulusal ve uluslararası kurum ve kuruluşların yerini, önemini ve işlevini bilir ve dış ticaret sürecinin aksamadan yürümesi için yasa ve yönetmeliklerin bu kurumlara yüklediği sorumluluklar doğrultusunda gerekli onay ve izinlerin zamanında alınmasını sağlar. 9.Dış ticaretin başlangıcından sonlandırılmasına kadarki süreçte, gerekli olan araştırma ve analizlerin yapılması, ihracatçı – ithalatçı arasındaki iletişimin sağlanması ve prosedürlerin yerine getirilmesinde gerekli yeterli düzeyde matematik, bilgisayar ve yabancı dil bilgisine sahip olur.
2) -Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. -Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. - Alana ilişkin bilgileri analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir. - Dış Ticaret işlemlerini gerçekleştirir. - Yabancı dili etkin kullanır.
3) -Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. - Uygulamada karşılaşılan ya da öngörülemeyen sorunlar için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. - Karşılaşılan problemlere uygun çözüm önerileri geliştirir.
4) - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. - Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir. - Mesleki yabancı dili sürekli geliştirir.
5) - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. - Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır. - Alanı ile ilgili konferans, seminer vb. faaliyetlere katılarak yeni çevreler edinir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) 1.Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi 2.Gereksinimleri karşılayacak biçimde bir süreci yönetme becerisi 3.Mesleki uygulamada problemleri tanımlama ve çözme becerisi 4.Dış ticarette uygulanan prosedürler, teşvikler, hibe ve yardımlar, yeni teknik ve yöntemlere yönelik ulusal ve uluslararası mevzuat, uygulama ve politika değişikliklerini takip eder ve oluşan gelişmeleri dış ticaret sürecine adapte eder. 5.Dış ticaret sürecinde kanunlara göre tüm kayıtları tutar. 6.Dış ticaretin finansmanıyla ilgili gelişmeleri takip eder ve uygular. 7.Yabancı dilde iletişim kurma becerisi 8.Dış ticaret sürecinde görev alan ve işlevi olan tüm ulusal ve uluslararası kurum ve kuruluşların yerini, önemini ve işlevini bilir ve dış ticaret sürecinin aksamadan yürümesi için yasa ve yönetmeliklerin bu kurumlara yüklediği sorumluluklar doğrultusunda gerekli onay ve izinlerin zamanında alınmasını sağlar. 9.Dış ticaretin başlangıcından sonlandırılmasına kadarki süreçte, gerekli olan araştırma ve analizlerin yapılması, ihracatçı – ithalatçı arasındaki iletişimin sağlanması ve prosedürlerin yerine getirilmesinde gerekli yeterli düzeyde matematik, bilgisayar ve yabancı dil bilgisine sahip olur.
2) -Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. -Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. - Alana ilişkin bilgileri analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir. - Dış Ticaret işlemlerini gerçekleştirir. - Yabancı dili etkin kullanır.
3) -Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. - Uygulamada karşılaşılan ya da öngörülemeyen sorunlar için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. - Karşılaşılan problemlere uygun çözüm önerileri geliştirir.
4) - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. - Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir. - Mesleki yabancı dili sürekli geliştirir.
5) - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. - Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır. - Alanı ile ilgili konferans, seminer vb. faaliyetlere katılarak yeni çevreler edinir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 3 48
Ara Sınavlar 1 22 22
Final 1 60 60
Toplam İş Yükü 130