Dış Ticaret | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MYO1050 | ||||||||
Ders İsmi: | Çağdaş Sanat Akımları | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Arş.Gör. ÇINAR DERYA İNCESU | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Arş.Gör. ÇINAR DERYA İNCESU |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Çağdaş Sanat Akımları dersi, 19. yüzyıl sonlarında özellikle resim sanatında ortaya çıkan akımlar, temsilcileri, tabloları üzerindeki etkisinin anlatımı ile yorumunu içermektedir. Dersin amacı, öğrenciye çağdaş sanatı tanımlama, çağdaş sanat felsefesi ile çağdaş sanat akımlarını ifade etme, yorum, eleştiri ve eleştiri yöntemlerini açıklayabilme yeteneğini kazandırmaktır. Sanat akımlarının temel kavram ve terimlerinin öğrenilmesi, mevcut eserlerin tanım, tasnif ve tarihlemesinin yapılması, öğrencinin mezun olduğunda karşılaşabileceği mesleki alanlarda bu eserlerle karşılaştığında, derste aldığı bilgiler doğrultusunda yorum ve değerlendirme yapabilmesini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin içerik, kapsam ve öneminin anlatılması | - |
2) | Çağdaş Sanat Akımlarından önceki akımlar (Klasizm, Barok, Neoklasizm, Romantizm, Realizm) hakkında temel bilgiler | - |
3) | Empresyonizm akımının genel özellikleri, sanatçıları ve sanatçılarının eserleri. | var |
4) | Kübizm akımının genel özellikleri, sanatçıları ve sanatçılarının eserleri. | var |
5) | Fütürizm akımının genel özellikleri, sanatçıları ve sanatçılarının eserleri. | var |
6) | Sürrealizm akımının genel özellikleri, sanatçıları ve sanatçılarının eserleri. | var |
7) | Ara Sınav | Sınav |
8) | Ekpresyonizm akımının genel özellikleri, sanatçıları ve sanatçılarının eserleri. | var |
9) | Fovizm akımının genel özellikleri, sanatçıları ve sanatçılarının eserleri. | var |
10) | Dadaizm akımının genel özellikleri, sanatçıları ve sanatçılarının eserleri. | var |
11) | Pop – Art akımının genel özellikleri, sanatçıları ve sanatçılarının eserleri. | var |
12) | Op – Art akımının genel özellikleri, sanatçıları ve sanatçılarının eserleri. | var |
13) | Abstre Ekpresyonizm (Soyut Sanat) akımının genel özellikleri, sanatçıları ve sanatçılarının eserleri. | var |
14) | Suprematizm akımının genel özellikleri, sanatçıları ve sanatçılarının eserleri. | var |
15) | Çağdaş Sanat akımlarının genel değerlendirilmesi. | var |
16) | Final Sınavı | Sınav |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||
1) 1.Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi 2.Gereksinimleri karşılayacak biçimde bir süreci yönetme becerisi 3.Mesleki uygulamada problemleri tanımlama ve çözme becerisi 4.Dış ticarette uygulanan prosedürler, teşvikler, hibe ve yardımlar, yeni teknik ve yöntemlere yönelik ulusal ve uluslararası mevzuat, uygulama ve politika değişikliklerini takip eder ve oluşan gelişmeleri dış ticaret sürecine adapte eder. 5.Dış ticaret sürecinde kanunlara göre tüm kayıtları tutar. 6.Dış ticaretin finansmanıyla ilgili gelişmeleri takip eder ve uygular. 7.Yabancı dilde iletişim kurma becerisi 8.Dış ticaret sürecinde görev alan ve işlevi olan tüm ulusal ve uluslararası kurum ve kuruluşların yerini, önemini ve işlevini bilir ve dış ticaret sürecinin aksamadan yürümesi için yasa ve yönetmeliklerin bu kurumlara yüklediği sorumluluklar doğrultusunda gerekli onay ve izinlerin zamanında alınmasını sağlar. 9.Dış ticaretin başlangıcından sonlandırılmasına kadarki süreçte, gerekli olan araştırma ve analizlerin yapılması, ihracatçı – ithalatçı arasındaki iletişimin sağlanması ve prosedürlerin yerine getirilmesinde gerekli yeterli düzeyde matematik, bilgisayar ve yabancı dil bilgisine sahip olur. | ||||
2) -Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. -Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. - Alana ilişkin bilgileri analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir. - Dış Ticaret işlemlerini gerçekleştirir. - Yabancı dili etkin kullanır. | ||||
3) -Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. - Uygulamada karşılaşılan ya da öngörülemeyen sorunlar için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. - Karşılaşılan problemlere uygun çözüm önerileri geliştirir. | ||||
4) - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. - Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir. - Mesleki yabancı dili sürekli geliştirir. | ||||
5) - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. - Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır. - Alanı ile ilgili konferans, seminer vb. faaliyetlere katılarak yeni çevreler edinir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | 1.Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi 2.Gereksinimleri karşılayacak biçimde bir süreci yönetme becerisi 3.Mesleki uygulamada problemleri tanımlama ve çözme becerisi 4.Dış ticarette uygulanan prosedürler, teşvikler, hibe ve yardımlar, yeni teknik ve yöntemlere yönelik ulusal ve uluslararası mevzuat, uygulama ve politika değişikliklerini takip eder ve oluşan gelişmeleri dış ticaret sürecine adapte eder. 5.Dış ticaret sürecinde kanunlara göre tüm kayıtları tutar. 6.Dış ticaretin finansmanıyla ilgili gelişmeleri takip eder ve uygular. 7.Yabancı dilde iletişim kurma becerisi 8.Dış ticaret sürecinde görev alan ve işlevi olan tüm ulusal ve uluslararası kurum ve kuruluşların yerini, önemini ve işlevini bilir ve dış ticaret sürecinin aksamadan yürümesi için yasa ve yönetmeliklerin bu kurumlara yüklediği sorumluluklar doğrultusunda gerekli onay ve izinlerin zamanında alınmasını sağlar. 9.Dış ticaretin başlangıcından sonlandırılmasına kadarki süreçte, gerekli olan araştırma ve analizlerin yapılması, ihracatçı – ithalatçı arasındaki iletişimin sağlanması ve prosedürlerin yerine getirilmesinde gerekli yeterli düzeyde matematik, bilgisayar ve yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
2) | -Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. -Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. - Alana ilişkin bilgileri analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir. - Dış Ticaret işlemlerini gerçekleştirir. - Yabancı dili etkin kullanır. | |
3) | -Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. - Uygulamada karşılaşılan ya da öngörülemeyen sorunlar için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. - Karşılaşılan problemlere uygun çözüm önerileri geliştirir. | |
4) | - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. - Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir. - Mesleki yabancı dili sürekli geliştirir. | |
5) | - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. - Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır. - Alanı ile ilgili konferans, seminer vb. faaliyetlere katılarak yeni çevreler edinir. |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınavlar | 1 | 22 | 22 |
Final | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü | 130 |