İç Mekan Tasarımı | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MYO1050 | ||||||||
Ders İsmi: | Çağdaş Sanat Akımları | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Arş.Gör. ÇINAR DERYA İNCESU | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Arş.Gör. ÇINAR DERYA İNCESU |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Çağdaş Sanat Akımları dersi, 19. yüzyıl sonlarında özellikle resim sanatında ortaya çıkan akımlar, temsilcileri, tabloları üzerindeki etkisinin anlatımı ile yorumunu içermektedir. Dersin amacı, öğrenciye çağdaş sanatı tanımlama, çağdaş sanat felsefesi ile çağdaş sanat akımlarını ifade etme, yorum, eleştiri ve eleştiri yöntemlerini açıklayabilme yeteneğini kazandırmaktır. Sanat akımlarının temel kavram ve terimlerinin öğrenilmesi, mevcut eserlerin tanım, tasnif ve tarihlemesinin yapılması, öğrencinin mezun olduğunda karşılaşabileceği mesleki alanlarda bu eserlerle karşılaştığında, derste aldığı bilgiler doğrultusunda yorum ve değerlendirme yapabilmesini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin içerik, kapsam ve öneminin anlatılması | - |
2) | Çağdaş Sanat Akımlarından önceki akımlar (Klasizm, Barok, Neoklasizm, Romantizm, Realizm) hakkında temel bilgiler | - |
3) | Empresyonizm akımının genel özellikleri, sanatçıları ve sanatçılarının eserleri. | var |
4) | Kübizm akımının genel özellikleri, sanatçıları ve sanatçılarının eserleri. | var |
5) | Fütürizm akımının genel özellikleri, sanatçıları ve sanatçılarının eserleri. | var |
6) | Sürrealizm akımının genel özellikleri, sanatçıları ve sanatçılarının eserleri. | var |
7) | Ara Sınav | Sınav |
8) | Ekpresyonizm akımının genel özellikleri, sanatçıları ve sanatçılarının eserleri. | var |
9) | Fovizm akımının genel özellikleri, sanatçıları ve sanatçılarının eserleri. | var |
10) | Dadaizm akımının genel özellikleri, sanatçıları ve sanatçılarının eserleri. | var |
11) | Pop – Art akımının genel özellikleri, sanatçıları ve sanatçılarının eserleri. | var |
12) | Op – Art akımının genel özellikleri, sanatçıları ve sanatçılarının eserleri. | var |
13) | Abstre Ekpresyonizm (Soyut Sanat) akımının genel özellikleri, sanatçıları ve sanatçılarının eserleri. | var |
14) | Suprematizm akımının genel özellikleri, sanatçıları ve sanatçılarının eserleri. | var |
15) | Çağdaş Sanat akımlarının genel değerlendirilmesi. | var |
16) | Final Sınavı | Sınav |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||
1) Mesleki terminolojiye hâkim olma, kullanma bilgi ve becerisi Mesleği ile ilgili temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme becerisi Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlama ve değerlendirme, problemi tanımlama, analiz etme ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alma/sorumluluk alma becerisi Problem çözümünde takım çalışması yapabilme becerisi Temel tasarım unsur ve ilkelerini (mekan, form, renk, ışık, doku, oran, denge, ölçek vb.) tanıma ve mekan tasarlamada bir arada kullanabilme becerisi Tasarım öğelerini (mekân, form,renk, ışık, doku vb) tasarım ilkeleri (ölçü, oran, simetri, denge, ritim, uyum vb) doğrultusunda biraraya getirebilme ve mekân tasarlama becerisi Tasarım probleminin çözümünde farklı disiplinler (mimarlar, mühendisler, sanatçılar vb) ile koordinasyon sağlama bilgi ve becerisi İç mekanda kullanılan malzeme ve bileşenleri nitelik ve performanslarına göre tanıma, seçme ve uygulama bilgi ve becerisi Yapı-yapım sistemleri ve teknolojileri hakkında bilgilenme; İç mekan tasarımında bina sistemleri ve entegrasyonu bilgi ve becerisi (strüktür, ısıtma, havalandırma, iklimlendirme, enerji, akustik, tesisat, elektrik, düşey sirkülasyon, iletişim, güvenlik-kontrol, yangın, aydınlatma sistemleri vb.) İç mekan tasarımında aydınlatma, ışık kaynakları, doğal ve yapay sistemler hakkında bilgi Tasarımda insan faktörü, insan davranışı ve yapısal çevre arasındaki ilişki hakkında bilgi İç mekan tasarımında mobilya tasarımı, üretimi ve uygulama bilgi ve becerisi Tasarımda etik, sürdürülebilirlik, sosyal, kültürel, ekonomik, politik, teknolojik vb. faktörler hakkında bilgi Kültürel miras niteliğindeki tarihi çevreyi tanıma, koruma ve iç mekan bağlamında yeniden düzenleme bilgi ve becerisi Müşteri ve kullanıcıların arz ve taleplerini anlama ve yorumlama becerisi | ||||
2) Yaratıcı, yenilikçi, eleştirel, analitik ve stratejik düşünme bilgi ve becerisi Temel tasarım unsur ve ilkelerini (mekan, form, renk, ışık, doku, oran, denge, ölçek vb.) tanıma ve mekan tasarlamada bir arada kullanabilme becerisi İç mekan tasarımında biçimin yeri, önemi ve kapsamının sorgulanması, anlamsal, biçimsel ve mekansal ilişkilerin kurulması Farklı disiplinlerden elde edilen kuramsal bilgiyi tasarıma dönük yorumlama ve tasarım süreçlerine aktarma becerisi Tasarımda etik, sürdürülebilirlik, sosyal, kültürel, ekonomik, politik, teknolojik vb. faktörler hakkında bilgi | ||||
3) Başarılı iletişim kurabilme (beden dili, görsellik, ses tonu, diksiyon vb.) becerisi | ||||
4) Mesleki organizasyon, planlama, yönetim ve maliyetlendirme hakkında bilgilenme (ofis organizasyonu, iş planlama, şartname ve kontrat hazırlama, keşif, pazarlama, stratejik planlama, finans, maliyet kontrolü, bina ekonomisi ) Meslek pratiğini kuramsal bilgi, ofis ve şantiye stajları, atölyeler, çalıştaylar vb. aracılığı ile kavrama, çalışma ortamını deneyimleme |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleki terminolojiye hâkim olma, kullanma bilgi ve becerisi Mesleği ile ilgili temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme becerisi Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlama ve değerlendirme, problemi tanımlama, analiz etme ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alma/sorumluluk alma becerisi Problem çözümünde takım çalışması yapabilme becerisi Temel tasarım unsur ve ilkelerini (mekan, form, renk, ışık, doku, oran, denge, ölçek vb.) tanıma ve mekan tasarlamada bir arada kullanabilme becerisi Tasarım öğelerini (mekân, form,renk, ışık, doku vb) tasarım ilkeleri (ölçü, oran, simetri, denge, ritim, uyum vb) doğrultusunda biraraya getirebilme ve mekân tasarlama becerisi Tasarım probleminin çözümünde farklı disiplinler (mimarlar, mühendisler, sanatçılar vb) ile koordinasyon sağlama bilgi ve becerisi İç mekanda kullanılan malzeme ve bileşenleri nitelik ve performanslarına göre tanıma, seçme ve uygulama bilgi ve becerisi Yapı-yapım sistemleri ve teknolojileri hakkında bilgilenme; İç mekan tasarımında bina sistemleri ve entegrasyonu bilgi ve becerisi (strüktür, ısıtma, havalandırma, iklimlendirme, enerji, akustik, tesisat, elektrik, düşey sirkülasyon, iletişim, güvenlik-kontrol, yangın, aydınlatma sistemleri vb.) İç mekan tasarımında aydınlatma, ışık kaynakları, doğal ve yapay sistemler hakkında bilgi Tasarımda insan faktörü, insan davranışı ve yapısal çevre arasındaki ilişki hakkında bilgi İç mekan tasarımında mobilya tasarımı, üretimi ve uygulama bilgi ve becerisi Tasarımda etik, sürdürülebilirlik, sosyal, kültürel, ekonomik, politik, teknolojik vb. faktörler hakkında bilgi Kültürel miras niteliğindeki tarihi çevreyi tanıma, koruma ve iç mekan bağlamında yeniden düzenleme bilgi ve becerisi Müşteri ve kullanıcıların arz ve taleplerini anlama ve yorumlama becerisi | |
2) | Yaratıcı, yenilikçi, eleştirel, analitik ve stratejik düşünme bilgi ve becerisi Temel tasarım unsur ve ilkelerini (mekan, form, renk, ışık, doku, oran, denge, ölçek vb.) tanıma ve mekan tasarlamada bir arada kullanabilme becerisi İç mekan tasarımında biçimin yeri, önemi ve kapsamının sorgulanması, anlamsal, biçimsel ve mekansal ilişkilerin kurulması Farklı disiplinlerden elde edilen kuramsal bilgiyi tasarıma dönük yorumlama ve tasarım süreçlerine aktarma becerisi Tasarımda etik, sürdürülebilirlik, sosyal, kültürel, ekonomik, politik, teknolojik vb. faktörler hakkında bilgi | |
3) | Başarılı iletişim kurabilme (beden dili, görsellik, ses tonu, diksiyon vb.) becerisi | |
4) | Mesleki organizasyon, planlama, yönetim ve maliyetlendirme hakkında bilgilenme (ofis organizasyonu, iş planlama, şartname ve kontrat hazırlama, keşif, pazarlama, stratejik planlama, finans, maliyet kontrolü, bina ekonomisi ) Meslek pratiğini kuramsal bilgi, ofis ve şantiye stajları, atölyeler, çalıştaylar vb. aracılığı ile kavrama, çalışma ortamını deneyimleme |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınavlar | 1 | 22 | 22 |
Final | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü | 130 |