Ağız ve Diş Sağlığı
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MYO1051
Ders İsmi: Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. Güler SEZGİN
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. Güler SEZGİN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Örgüt içerisindeki çalışan bireylerin davranışlarının grup, örgüt ve çevre değişkenlerini dikkate alarak incelemelerini, analiz etmelerini ve uygun davranış biçimlerini geliştirmelerini; örgütsel başarıyı arttırmak üzere hangi davranışların hangi koşullarda etkili olabileceğini ve bireylerin bu davranışlara nasıl yönlendirilebileceğini öğrenmelerini ve işletmedeki davranışsal sorunları analiz edip çözüm önerileri getirebilmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Davranış ile ilgili temel kavramlar. Davranış bilimlerinde yöntemleri kavrama. Davranış düzlemi. Sosyal statü ve rol davranışları. Rol kavramının önemi ve rol belirsizliklerinin işletmenin yapısındaki önemi. Kültür kavramı. Örgüt kültürü. İnanç ve tutumlar. Kişilik ve kişi örgüt bütünleşmesinde kişilik faktörü. Algılama ve öğrenme kuramları. Motivasyon kavramı. Bireyin özellikleri, davranışlar. Grup oluşumları ve davranışları. Bireysel ve grupsal karar alma yöntemleri.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kurumsal - Olgusal
1) 1) Yönetim, yönetici ve örgüt kavramlarını öğrenir. 2) Kişilik, tutum kavramlarını açıklayabilir. 3) Bilişsel ve sosyal öğrenme kuramlarını bilir. 4) İş tatmini, işe bağlılık ve örgüte bağlılık kavramlarını açıklayabilir. 5) Motivasyon,liderlik ve iletişim konularında uygulamalı çalışmalar yapabilir. 6) Örgütsel davranışta güncel konular hakkında yorum yapabilir. 7) Örgütlerde stres kavramını tanımlar ve yöntemlerini bilir. 8) İş yaşamında güç ve politika hakkında bilgi sahibi olur.
2) 1) Yönetim, yönetici ve örgüt kavramlarını öğrenir. 2) Kişilik, tutum kavramlarını açıklayabilir. 3) Bilişsel ve sosyal öğrenme kuramlarını bilir. 4) İş tatmini, işe bağlılık ve örgüte bağlılık kavramlarını açıklayabilir. 5) Motivasyon,liderlik ve iletişim konularında uygulamalı çalışmalar yapabilir. 6) Örgütsel davranışta güncel konular hakkında yorum yapabilir. 7) Örgütlerde stres kavramını tanımlar ve yöntemlerini bilir. 8) İş yaşamında güç ve politika hakkında bilgi sahibi olur.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Öğrenme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Örgütsel Davranışın Bilimsel Temelleri Örgütsel Davranış, Şermin Şenturan Beta Yayınları 2014
2) Örgütsel Davranışın Tarihsel Gelişimi; Araştırma Teknikleri; Örgütsel Davranış, Şermin Şenturan Beta Yayınları 2014
3) Örgüt İçinde Birey ve Kişilik; Tutumlar ve İş Tatmini; Örgütsel Davranış, Şermin Şenturan Beta Yayınları 2014
4) Bireysel Farklılıkların Temelleri; Biyografik Karakteristikler Yetenekler ve Öğrenme; Örgütsel Davranış, Şermin Şenturan Beta Yayınları 2014
5) Örgüt Kültürü, Örgütlerde Grup ve Süreçleri; Örgütsel Davranış, Şermin Şenturan Beta Yayınları 2014
6) Örgütlerde Grupla Çalışma Teknikleri ve Katılımlı Yönetim; Örgütsel Davranış, Şermin Şenturan Beta Yayınları 2014
7) Ara Sınav Örgütsel Davranış, Şermin Şenturan Beta Yayınları 2014
8) Örgütlerde Güdüleme Süreci ve Kuramları; Örgütlerde Liderlik ve Kuramları Örgütsel Davranış, Şermin Şenturan Beta Yayınları 2014
9) Örgütlerde Çatışma; Örgütlerde Stres ve Yönetimi; Örgütsel Davranış, Şermin Şenturan Beta Yayınları 2014
10) Örgütsel Çevre ve Teknoloji; Örgütsel Değişme, Geliştirme, Örgütsel Davranış, Şermin Şenturan Beta Yayınları 2014
11) Takım Çalışmaları; Örgütlerde Güç ve Politika; Örgütsel Davranış, Şermin Şenturan Beta Yayınları 2014
12) Örgütlerde Etik Davranışlar, Örgütsel Davranış, Şermin Şenturan Beta Yayınları 2014
13) Örgütsel Davranışta Güncel Konular: Whistleblowing, İşkoliklik, Mobbing (İşyerinde Psikolojik Taciz, Duygusal Zorbalık) Örgütsel Davranış, Şermin Şenturan Beta Yayınları 2014
14) Örgütsel Davranışta Güncel Konular: Değişim Boyutuyla Örgütlerde Sinisizm, Tükenmişlik Sendromu, İş Yaşamında Duygusal Zeka Örgütsel Davranış, Şermin Şenturan Beta Yayınları 2014
15) Final Sınavı Örgütsel Davranış, Şermin Şenturan Beta Yayınları 2014
16) Final Sınavı Örgütsel Davranış, Şermin Şenturan Beta Yayınları 2014

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Örgütsel Davranış, Şermin Şenturan Beta Yayınları 2014

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

Program Kazanımları
1) Mesleki bilgi ve becerisini arttırmak ve gelişimini sağlamak için gerekli programlara, mesleki hizmet içi eğitim faaliyetlerine ve diğer çalışmalara katılabilir. Alanı ile ilgili bilgi ve becerini yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilir. Aldığı temel düzeyde kuramsal bilgiyi çevre ve halk sağlığını koruma konusunda uygulayabilir. Laboratuvarlardaki iş sağlığı ve güvenliğini bilerek davranış geliştirebilir. Alan ve tıbbi terminolojiyi öğrenebilir. Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini bilir, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü aktarabilir. Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2) Ağız ve diş sağlığı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak aileyi, toplumu ve kurumları bilgilendirme, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarma becerisi. Ağız ve diş sağlığı ilgili bedensel, ruhsal ve sosyal değişimi tanımlama, bu yönlerde belirlenen gereksinimler doğrultusunda bakım verme ve bireye verilen bakımının kalitesini ve sonuçlarını sağlık ekibi üyeleri ile değerlendirme becerisi. Çalışma ortamında mesleki kas-iskelet sistemi rahatsızlıklarının nedenlerini bilip doğru ergonomik davranışları uygular. Sterilizasyon ve dezenfeksiyon esaslarını dahil ederek tedaviye uygun bir şekilde araç gereç, malzemeyi ve diş ünitini yeni bir hasta kabul etmeye uygun hale getirebilirler. Tedavi sırasında diş hekimine yardımcı olurlar. Koruyucu diş hekimliği uygulamalarını bilirler. Kendisini, hastayı ve diş hekimini radyasyondan korumanın yollarını bilir ve uygularlar.
3) Mesleğin gerektirdiği yabancı dillerde konuşur, anlar ve uygular. Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilir. Disiplinler arası takım çalışmasına uyum sağlayabilir. Alanıyla ilgili temel bilgi ve becerilerini kullanabilir, verileri yorumlayıp değerlendirebilir ve olası sorunları tanımlayıp çözümleyebilir. Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mesleki bilgi ve becerisini arttırmak ve gelişimini sağlamak için gerekli programlara, mesleki hizmet içi eğitim faaliyetlerine ve diğer çalışmalara katılabilir. Alanı ile ilgili bilgi ve becerini yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilir. Aldığı temel düzeyde kuramsal bilgiyi çevre ve halk sağlığını koruma konusunda uygulayabilir. Laboratuvarlardaki iş sağlığı ve güvenliğini bilerek davranış geliştirebilir. Alan ve tıbbi terminolojiyi öğrenebilir. Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini bilir, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü aktarabilir. Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 3
2) Ağız ve diş sağlığı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak aileyi, toplumu ve kurumları bilgilendirme, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarma becerisi. Ağız ve diş sağlığı ilgili bedensel, ruhsal ve sosyal değişimi tanımlama, bu yönlerde belirlenen gereksinimler doğrultusunda bakım verme ve bireye verilen bakımının kalitesini ve sonuçlarını sağlık ekibi üyeleri ile değerlendirme becerisi. Çalışma ortamında mesleki kas-iskelet sistemi rahatsızlıklarının nedenlerini bilip doğru ergonomik davranışları uygular. Sterilizasyon ve dezenfeksiyon esaslarını dahil ederek tedaviye uygun bir şekilde araç gereç, malzemeyi ve diş ünitini yeni bir hasta kabul etmeye uygun hale getirebilirler. Tedavi sırasında diş hekimine yardımcı olurlar. Koruyucu diş hekimliği uygulamalarını bilirler. Kendisini, hastayı ve diş hekimini radyasyondan korumanın yollarını bilir ve uygularlar. 3
3) Mesleğin gerektirdiği yabancı dillerde konuşur, anlar ve uygular. Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilir. Disiplinler arası takım çalışmasına uyum sağlayabilir. Alanıyla ilgili temel bilgi ve becerilerini kullanabilir, verileri yorumlayıp değerlendirebilir ve olası sorunları tanımlayıp çözümleyebilir. Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 2 32
Sunum / Seminer 1 13 13
Ara Sınavlar 1 30 30
Final 1 45 45
Toplam İş Yükü 120