İç Mekan Tasarımı | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MYO1051 | ||||||||
Ders İsmi: | Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. Güler SEZGİN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. Güler SEZGİN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Örgüt içerisindeki çalışan bireylerin davranışlarının grup, örgüt ve çevre değişkenlerini dikkate alarak incelemelerini, analiz etmelerini ve uygun davranış biçimlerini geliştirmelerini; örgütsel başarıyı arttırmak üzere hangi davranışların hangi koşullarda etkili olabileceğini ve bireylerin bu davranışlara nasıl yönlendirilebileceğini öğrenmelerini ve işletmedeki davranışsal sorunları analiz edip çözüm önerileri getirebilmelerini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Davranış ile ilgili temel kavramlar. Davranış bilimlerinde yöntemleri kavrama. Davranış düzlemi. Sosyal statü ve rol davranışları. Rol kavramının önemi ve rol belirsizliklerinin işletmenin yapısındaki önemi. Kültür kavramı. Örgüt kültürü. İnanç ve tutumlar. Kişilik ve kişi örgüt bütünleşmesinde kişilik faktörü. Algılama ve öğrenme kuramları. Motivasyon kavramı. Bireyin özellikleri, davranışlar. Grup oluşumları ve davranışları. Bireysel ve grupsal karar alma yöntemleri. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Örgütsel Davranışın Bilimsel Temelleri | Örgütsel Davranış, Şermin Şenturan Beta Yayınları 2014 |
2) | Örgütsel Davranışın Tarihsel Gelişimi; Araştırma Teknikleri; | Örgütsel Davranış, Şermin Şenturan Beta Yayınları 2014 |
3) | Örgüt İçinde Birey ve Kişilik; Tutumlar ve İş Tatmini; | Örgütsel Davranış, Şermin Şenturan Beta Yayınları 2014 |
4) | Bireysel Farklılıkların Temelleri; Biyografik Karakteristikler Yetenekler ve Öğrenme; | Örgütsel Davranış, Şermin Şenturan Beta Yayınları 2014 |
5) | Örgüt Kültürü, Örgütlerde Grup ve Süreçleri; | Örgütsel Davranış, Şermin Şenturan Beta Yayınları 2014 |
6) | Örgütlerde Grupla Çalışma Teknikleri ve Katılımlı Yönetim; | Örgütsel Davranış, Şermin Şenturan Beta Yayınları 2014 |
7) | Ara Sınav | Örgütsel Davranış, Şermin Şenturan Beta Yayınları 2014 |
8) | Örgütlerde Güdüleme Süreci ve Kuramları; Örgütlerde Liderlik ve Kuramları | Örgütsel Davranış, Şermin Şenturan Beta Yayınları 2014 |
9) | Örgütlerde Çatışma; Örgütlerde Stres ve Yönetimi; | Örgütsel Davranış, Şermin Şenturan Beta Yayınları 2014 |
10) | Örgütsel Çevre ve Teknoloji; Örgütsel Değişme, Geliştirme, | Örgütsel Davranış, Şermin Şenturan Beta Yayınları 2014 |
11) | Takım Çalışmaları; Örgütlerde Güç ve Politika; | Örgütsel Davranış, Şermin Şenturan Beta Yayınları 2014 |
12) | Örgütlerde Etik Davranışlar, | Örgütsel Davranış, Şermin Şenturan Beta Yayınları 2014 |
13) | Örgütsel Davranışta Güncel Konular: Whistleblowing, İşkoliklik, Mobbing (İşyerinde Psikolojik Taciz, Duygusal Zorbalık) | Örgütsel Davranış, Şermin Şenturan Beta Yayınları 2014 |
14) | Örgütsel Davranışta Güncel Konular: Değişim Boyutuyla Örgütlerde Sinisizm, Tükenmişlik Sendromu, İş Yaşamında Duygusal Zeka | Örgütsel Davranış, Şermin Şenturan Beta Yayınları 2014 |
15) | Final Sınavı | Örgütsel Davranış, Şermin Şenturan Beta Yayınları 2014 |
16) | Final Sınavı | Örgütsel Davranış, Şermin Şenturan Beta Yayınları 2014 |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Örgütsel Davranış, Şermin Şenturan Beta Yayınları 2014 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
|
---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||
1) Mesleki terminolojiye hâkim olma, kullanma bilgi ve becerisi Mesleği ile ilgili temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme becerisi Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlama ve değerlendirme, problemi tanımlama, analiz etme ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alma/sorumluluk alma becerisi Problem çözümünde takım çalışması yapabilme becerisi Temel tasarım unsur ve ilkelerini (mekan, form, renk, ışık, doku, oran, denge, ölçek vb.) tanıma ve mekan tasarlamada bir arada kullanabilme becerisi Tasarım öğelerini (mekân, form,renk, ışık, doku vb) tasarım ilkeleri (ölçü, oran, simetri, denge, ritim, uyum vb) doğrultusunda biraraya getirebilme ve mekân tasarlama becerisi Tasarım probleminin çözümünde farklı disiplinler (mimarlar, mühendisler, sanatçılar vb) ile koordinasyon sağlama bilgi ve becerisi İç mekanda kullanılan malzeme ve bileşenleri nitelik ve performanslarına göre tanıma, seçme ve uygulama bilgi ve becerisi Yapı-yapım sistemleri ve teknolojileri hakkında bilgilenme; İç mekan tasarımında bina sistemleri ve entegrasyonu bilgi ve becerisi (strüktür, ısıtma, havalandırma, iklimlendirme, enerji, akustik, tesisat, elektrik, düşey sirkülasyon, iletişim, güvenlik-kontrol, yangın, aydınlatma sistemleri vb.) İç mekan tasarımında aydınlatma, ışık kaynakları, doğal ve yapay sistemler hakkında bilgi Tasarımda insan faktörü, insan davranışı ve yapısal çevre arasındaki ilişki hakkında bilgi İç mekan tasarımında mobilya tasarımı, üretimi ve uygulama bilgi ve becerisi Tasarımda etik, sürdürülebilirlik, sosyal, kültürel, ekonomik, politik, teknolojik vb. faktörler hakkında bilgi Kültürel miras niteliğindeki tarihi çevreyi tanıma, koruma ve iç mekan bağlamında yeniden düzenleme bilgi ve becerisi Müşteri ve kullanıcıların arz ve taleplerini anlama ve yorumlama becerisi | |||
2) Yaratıcı, yenilikçi, eleştirel, analitik ve stratejik düşünme bilgi ve becerisi Temel tasarım unsur ve ilkelerini (mekan, form, renk, ışık, doku, oran, denge, ölçek vb.) tanıma ve mekan tasarlamada bir arada kullanabilme becerisi İç mekan tasarımında biçimin yeri, önemi ve kapsamının sorgulanması, anlamsal, biçimsel ve mekansal ilişkilerin kurulması Farklı disiplinlerden elde edilen kuramsal bilgiyi tasarıma dönük yorumlama ve tasarım süreçlerine aktarma becerisi Tasarımda etik, sürdürülebilirlik, sosyal, kültürel, ekonomik, politik, teknolojik vb. faktörler hakkında bilgi | |||
3) Başarılı iletişim kurabilme (beden dili, görsellik, ses tonu, diksiyon vb.) becerisi | |||
4) Mesleki organizasyon, planlama, yönetim ve maliyetlendirme hakkında bilgilenme (ofis organizasyonu, iş planlama, şartname ve kontrat hazırlama, keşif, pazarlama, stratejik planlama, finans, maliyet kontrolü, bina ekonomisi ) Meslek pratiğini kuramsal bilgi, ofis ve şantiye stajları, atölyeler, çalıştaylar vb. aracılığı ile kavrama, çalışma ortamını deneyimleme |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleki terminolojiye hâkim olma, kullanma bilgi ve becerisi Mesleği ile ilgili temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme becerisi Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlama ve değerlendirme, problemi tanımlama, analiz etme ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alma/sorumluluk alma becerisi Problem çözümünde takım çalışması yapabilme becerisi Temel tasarım unsur ve ilkelerini (mekan, form, renk, ışık, doku, oran, denge, ölçek vb.) tanıma ve mekan tasarlamada bir arada kullanabilme becerisi Tasarım öğelerini (mekân, form,renk, ışık, doku vb) tasarım ilkeleri (ölçü, oran, simetri, denge, ritim, uyum vb) doğrultusunda biraraya getirebilme ve mekân tasarlama becerisi Tasarım probleminin çözümünde farklı disiplinler (mimarlar, mühendisler, sanatçılar vb) ile koordinasyon sağlama bilgi ve becerisi İç mekanda kullanılan malzeme ve bileşenleri nitelik ve performanslarına göre tanıma, seçme ve uygulama bilgi ve becerisi Yapı-yapım sistemleri ve teknolojileri hakkında bilgilenme; İç mekan tasarımında bina sistemleri ve entegrasyonu bilgi ve becerisi (strüktür, ısıtma, havalandırma, iklimlendirme, enerji, akustik, tesisat, elektrik, düşey sirkülasyon, iletişim, güvenlik-kontrol, yangın, aydınlatma sistemleri vb.) İç mekan tasarımında aydınlatma, ışık kaynakları, doğal ve yapay sistemler hakkında bilgi Tasarımda insan faktörü, insan davranışı ve yapısal çevre arasındaki ilişki hakkında bilgi İç mekan tasarımında mobilya tasarımı, üretimi ve uygulama bilgi ve becerisi Tasarımda etik, sürdürülebilirlik, sosyal, kültürel, ekonomik, politik, teknolojik vb. faktörler hakkında bilgi Kültürel miras niteliğindeki tarihi çevreyi tanıma, koruma ve iç mekan bağlamında yeniden düzenleme bilgi ve becerisi Müşteri ve kullanıcıların arz ve taleplerini anlama ve yorumlama becerisi | |
2) | Yaratıcı, yenilikçi, eleştirel, analitik ve stratejik düşünme bilgi ve becerisi Temel tasarım unsur ve ilkelerini (mekan, form, renk, ışık, doku, oran, denge, ölçek vb.) tanıma ve mekan tasarlamada bir arada kullanabilme becerisi İç mekan tasarımında biçimin yeri, önemi ve kapsamının sorgulanması, anlamsal, biçimsel ve mekansal ilişkilerin kurulması Farklı disiplinlerden elde edilen kuramsal bilgiyi tasarıma dönük yorumlama ve tasarım süreçlerine aktarma becerisi Tasarımda etik, sürdürülebilirlik, sosyal, kültürel, ekonomik, politik, teknolojik vb. faktörler hakkında bilgi | |
3) | Başarılı iletişim kurabilme (beden dili, görsellik, ses tonu, diksiyon vb.) becerisi | |
4) | Mesleki organizasyon, planlama, yönetim ve maliyetlendirme hakkında bilgilenme (ofis organizasyonu, iş planlama, şartname ve kontrat hazırlama, keşif, pazarlama, stratejik planlama, finans, maliyet kontrolü, bina ekonomisi ) Meslek pratiğini kuramsal bilgi, ofis ve şantiye stajları, atölyeler, çalıştaylar vb. aracılığı ile kavrama, çalışma ortamını deneyimleme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 2 | 32 |
Sunum / Seminer | 1 | 13 | 13 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 45 | 45 |
Toplam İş Yükü | 120 |