Saç Bakımı ve Güzellik Hizmetleri | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MYO1051 | ||||||||
Ders İsmi: | Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. Güler SEZGİN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. STAFF 1 Öğ.Gör. Güler SEZGİN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Örgüt içerisindeki çalışan bireylerin davranışlarının grup, örgüt ve çevre değişkenlerini dikkate alarak incelemelerini, analiz etmelerini ve uygun davranış biçimlerini geliştirmelerini; örgütsel başarıyı arttırmak üzere hangi davranışların hangi koşullarda etkili olabileceğini ve bireylerin bu davranışlara nasıl yönlendirilebileceğini öğrenmelerini ve işletmedeki davranışsal sorunları analiz edip çözüm önerileri getirebilmelerini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Davranış ile ilgili temel kavramlar. Davranış bilimlerinde yöntemleri kavrama. Davranış düzlemi. Sosyal statü ve rol davranışları. Rol kavramının önemi ve rol belirsizliklerinin işletmenin yapısındaki önemi. Kültür kavramı. Örgüt kültürü. İnanç ve tutumlar. Kişilik ve kişi örgüt bütünleşmesinde kişilik faktörü. Algılama ve öğrenme kuramları. Motivasyon kavramı. Bireyin özellikleri, davranışlar. Grup oluşumları ve davranışları. Bireysel ve grupsal karar alma yöntemleri. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Örgütsel Davranışın Bilimsel Temelleri | Örgütsel Davranış, Şermin Şenturan Beta Yayınları 2014 |
2) | Örgütsel Davranışın Tarihsel Gelişimi; Araştırma Teknikleri; | Örgütsel Davranış, Şermin Şenturan Beta Yayınları 2014 |
3) | Örgüt İçinde Birey ve Kişilik; Tutumlar ve İş Tatmini; | Örgütsel Davranış, Şermin Şenturan Beta Yayınları 2014 |
4) | Bireysel Farklılıkların Temelleri; Biyografik Karakteristikler Yetenekler ve Öğrenme; | Örgütsel Davranış, Şermin Şenturan Beta Yayınları 2014 |
5) | Örgüt Kültürü, Örgütlerde Grup ve Süreçleri; | Örgütsel Davranış, Şermin Şenturan Beta Yayınları 2014 |
6) | Örgütlerde Grupla Çalışma Teknikleri ve Katılımlı Yönetim; | Örgütsel Davranış, Şermin Şenturan Beta Yayınları 2014 |
7) | Ara Sınav | Örgütsel Davranış, Şermin Şenturan Beta Yayınları 2014 |
8) | Örgütlerde Güdüleme Süreci ve Kuramları; Örgütlerde Liderlik ve Kuramları | Örgütsel Davranış, Şermin Şenturan Beta Yayınları 2014 |
9) | Örgütlerde Çatışma; Örgütlerde Stres ve Yönetimi; | Örgütsel Davranış, Şermin Şenturan Beta Yayınları 2014 |
10) | Örgütsel Çevre ve Teknoloji; Örgütsel Değişme, Geliştirme, | Örgütsel Davranış, Şermin Şenturan Beta Yayınları 2014 |
11) | Takım Çalışmaları; Örgütlerde Güç ve Politika; | Örgütsel Davranış, Şermin Şenturan Beta Yayınları 2014 |
12) | Örgütlerde Etik Davranışlar, | Örgütsel Davranış, Şermin Şenturan Beta Yayınları 2014 |
13) | Örgütsel Davranışta Güncel Konular: Whistleblowing, İşkoliklik, Mobbing (İşyerinde Psikolojik Taciz, Duygusal Zorbalık) | Örgütsel Davranış, Şermin Şenturan Beta Yayınları 2014 |
14) | Örgütsel Davranışta Güncel Konular: Değişim Boyutuyla Örgütlerde Sinisizm, Tükenmişlik Sendromu, İş Yaşamında Duygusal Zeka | Örgütsel Davranış, Şermin Şenturan Beta Yayınları 2014 |
15) | Final Sınavı | Örgütsel Davranış, Şermin Şenturan Beta Yayınları 2014 |
16) | Final Sınavı | Örgütsel Davranış, Şermin Şenturan Beta Yayınları 2014 |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Örgütsel Davranış, Şermin Şenturan Beta Yayınları 2014 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Saç Bakımı ve Güzellik Hizmetleri alanına ilişkin terminoloji bilgisini özetliyebilme Saç bakımı ve Güzellik Hizmetleri alanın sektörsel gelişmelerini takip edebilme Saç Bakımı ve Güzellik Hizmetleri alanıyla ilgili yasal düzenlemeler mesleki standartları veuygulamaları araştırabilme ve yürütebilme | |||||||||||||
2) Sanat ve tasarım ögelerinden yararlanarak özgün sanatsal tasarımlar oluşturabilme Güzellik Hizmetleri alanında ihtiyaçlar doğrultusunda uygun bakım yöntemi uygulayabilme | |||||||||||||
3) Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | |||||||||||||
4) Alanındaki yasal düzenlemeler, mesleki standartlar ve uygulamalar ile ilgili bilgi sahibidir. | |||||||||||||
5) Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | |||||||||||||
6) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | |||||||||||||
7) Alanı ile ilgili kuramlar, olgular kavramlar ve ilkeler hakkında temel düzeyde bilgi sahibidir. | |||||||||||||
8) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | |||||||||||||
9) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | |||||||||||||
10) Mesleki alanda edilen bilgileri sosyal yaşamla ilişkilendirip, karşılaşılan sorunlara çözüm yolları geliştirebilme. Mesleki deontoloji ve etik bilince sahip olabilme | |||||||||||||
11) Alanındaki örgütlerin iç ve dış çevre faktörleri hakkında bilgi sahibidir. | |||||||||||||
12) Alanındaki hizmet verme süreçleri ve işlemleri ile ilgili bilgi sahibidir. | |||||||||||||
13) Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme iş yaşamına ilişkin hukuki düzenlemeleri çalışma ortamına entegre edebilme Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme | |||||||||||||
14) Dalın gerektirdiği özel mesleki yeterlikleri kazanabilecektir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Saç Bakımı ve Güzellik Hizmetleri alanına ilişkin terminoloji bilgisini özetliyebilme Saç bakımı ve Güzellik Hizmetleri alanın sektörsel gelişmelerini takip edebilme Saç Bakımı ve Güzellik Hizmetleri alanıyla ilgili yasal düzenlemeler mesleki standartları veuygulamaları araştırabilme ve yürütebilme | |
2) | Sanat ve tasarım ögelerinden yararlanarak özgün sanatsal tasarımlar oluşturabilme Güzellik Hizmetleri alanında ihtiyaçlar doğrultusunda uygun bakım yöntemi uygulayabilme | |
3) | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | |
4) | Alanındaki yasal düzenlemeler, mesleki standartlar ve uygulamalar ile ilgili bilgi sahibidir. | |
5) | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | |
6) | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | |
7) | Alanı ile ilgili kuramlar, olgular kavramlar ve ilkeler hakkında temel düzeyde bilgi sahibidir. | |
8) | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | |
9) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | |
10) | Mesleki alanda edilen bilgileri sosyal yaşamla ilişkilendirip, karşılaşılan sorunlara çözüm yolları geliştirebilme. Mesleki deontoloji ve etik bilince sahip olabilme | |
11) | Alanındaki örgütlerin iç ve dış çevre faktörleri hakkında bilgi sahibidir. | |
12) | Alanındaki hizmet verme süreçleri ve işlemleri ile ilgili bilgi sahibidir. | |
13) | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme iş yaşamına ilişkin hukuki düzenlemeleri çalışma ortamına entegre edebilme Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme | |
14) | Dalın gerektirdiği özel mesleki yeterlikleri kazanabilecektir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 2 | 32 |
Sunum / Seminer | 1 | 13 | 13 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 45 | 45 |
Toplam İş Yükü | 120 |