Aşçılık
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ASP1019
Ders İsmi: Meslek Etiği
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü:
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. ÖZNUR HAŞİN
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. STAFF 1
Öğ.Gör. ÖZNUR HAŞİN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Etik ve ahlak kavramları, Etik sistemleri, Ahlakın oluşumunda rol oynayan faktörler, Meslek etiği, Mesleki yozlaşma ve meslek hayatında etik dışı davranışların sonuçları, Sosyal sorumluluk kavramı.
Dersin İçeriği: Temel mesleki etik

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kurumsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Alana Özgü Yetkinlik
1) Aşçılık ile ilgili kuramlar, olgular kavramlar ve ilkeler hakkında temel düzeyde bilgi sahibidir.
2) Aşçılık mesleğindeki yasal düzenlemeler, mesleki standartlar ve uygulamalar ile ilgili bilgi sahibidir.
3) Aşçılık mesleğindeki örgütlerin iç ve dış çevre faktörleri hakkında bilgi sahibidir.
4) Aşçılık mesleğindeki hizmet verme süreçleri ve işlemleri ile ilgili bilgi sahibidir.
5) Aşçılık ile ilgili edindiği bilgileri iş ortamında ve mesleğinde kullanır.
6) Mutfakta faaliyet gösteren örgütlerin iç ve dış çevrelerindeki değişimleri takip eder, akılcı analizler yapar, yorumlar, karar verir ve değişimlere uyum sağlar.
7) Aşçılık ile ilgili hizmet süreçlerini, tüketici ihtiyaç ve istekleri doğrultusunda ve tüketiciyi tatmin edecek biçimde yerine getirir, değerlendirir, geliştirir ve hizmet sürecini etkileyecek sorunlara çözüm önerir.
8) Aşçılık ile ilgili gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, uygulamada ve mesleğinde kullanır.
9) Aşçılık ile ilgili etik değerlere bağlı kalır.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Öğrenme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Etik ve Ahlak Kavramlarını İncelemek Yok
2) Etik ve Ahlak Kavramlarını İncelemek Yok
3) Etik Sistemleri İncelemek Yok
4) Etik Sistemleri İncelemek, Ahlakın Oluşumunda Rol Oynayan Faktörleri İncelemek Yok
5) Ahlakın Oluşumunda Rol Oynayan Faktörleri İncelemek Yok
6) Meslek Etiğini İncelemek Yok
7) Ara Sınav Ders notları
8) Meslek Etiğini İncelemek Yok
9) Meslek Etiğini İncelemek Yok
10) Meslek Etiğini İncelemek Yok
11) Mesleki Yozlaşma ve Meslek Hayatında Etik Dışı Davranışların Sonuçlarını İncelemek Yok
12) Mesleki Yozlaşma ve Meslek Hayatında Etik Dışı Davranışların Sonuçlarını İncelemek Yok
13) Sosyal Sorumluluk Kavramını İncelemek Yok
14) Sosyal Sorumluluk Kavramını İncelemek Yok
15) Final Sınavı Ders Notları
16) Final Sınavı Ders Notları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları
Diğer Kaynaklar: MESLEK ETİGİ Yar. Doc. Dr. Emel BAHAR

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

9

Program Kazanımları
1) Aşçılık Önlisans Programı, öğrencilere aşçılık alanının teorik temellerini öğretmenin yanı sıra uygulamaya yönelik bilgi ve eğitim vermekle de sektörde kullanabilecekleri bilgi ve deneyim yeterliliği kazandırmaktadır.
2) Bunun dışında yönetim, pazarlama, insan kaynakları, iletişim ve halkla ilişkiler alanlarında temel bilgiler vererek, çeşitli ölçeklerde faaliyet gösteren işletmelerin gereksinimlerini karşılayacak nitelikte ara insan gücü yetiştirmeyi hedeflemektedir.
3) Bu amaçlar doğrultusunda öğrencileri mesleğe hazırlamakta ve gerekli bilgileri edinmesini sağlamaktadır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Aşçılık Önlisans Programı, öğrencilere aşçılık alanının teorik temellerini öğretmenin yanı sıra uygulamaya yönelik bilgi ve eğitim vermekle de sektörde kullanabilecekleri bilgi ve deneyim yeterliliği kazandırmaktadır.
2) Bunun dışında yönetim, pazarlama, insan kaynakları, iletişim ve halkla ilişkiler alanlarında temel bilgiler vererek, çeşitli ölçeklerde faaliyet gösteren işletmelerin gereksinimlerini karşılayacak nitelikte ara insan gücü yetiştirmeyi hedeflemektedir.
3) Bu amaçlar doğrultusunda öğrencileri mesleğe hazırlamakta ve gerekli bilgileri edinmesini sağlamaktadır.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 2 32
Sunum / Seminer 2 10 20
Ödevler 2 4 8
Ara Sınavlar 1 14 14
Final 1 14 14
Toplam İş Yükü 120