Aşçılık | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | ASP1019 | ||||||||
Ders İsmi: | Meslek Etiği | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | |||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. ÖZNUR HAŞİN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. STAFF 1 Öğ.Gör. ÖZNUR HAŞİN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Etik ve ahlak kavramları, Etik sistemleri, Ahlakın oluşumunda rol oynayan faktörler, Meslek etiği, Mesleki yozlaşma ve meslek hayatında etik dışı davranışların sonuçları, Sosyal sorumluluk kavramı. |
Dersin İçeriği: | Temel mesleki etik |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Etik ve Ahlak Kavramlarını İncelemek | Yok |
2) | Etik ve Ahlak Kavramlarını İncelemek | Yok |
3) | Etik Sistemleri İncelemek | Yok |
4) | Etik Sistemleri İncelemek, Ahlakın Oluşumunda Rol Oynayan Faktörleri İncelemek | Yok |
5) | Ahlakın Oluşumunda Rol Oynayan Faktörleri İncelemek | Yok |
6) | Meslek Etiğini İncelemek | Yok |
7) | Ara Sınav | Ders notları |
8) | Meslek Etiğini İncelemek | Yok |
9) | Meslek Etiğini İncelemek | Yok |
10) | Meslek Etiğini İncelemek | Yok |
11) | Mesleki Yozlaşma ve Meslek Hayatında Etik Dışı Davranışların Sonuçlarını İncelemek | Yok |
12) | Mesleki Yozlaşma ve Meslek Hayatında Etik Dışı Davranışların Sonuçlarını İncelemek | Yok |
13) | Sosyal Sorumluluk Kavramını İncelemek | Yok |
14) | Sosyal Sorumluluk Kavramını İncelemek | Yok |
15) | Final Sınavı | Ders Notları |
16) | Final Sınavı | Ders Notları |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları |
Diğer Kaynaklar: | MESLEK ETİGİ Yar. Doc. Dr. Emel BAHAR |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Aşçılık Önlisans Programı, öğrencilere aşçılık alanının teorik temellerini öğretmenin yanı sıra uygulamaya yönelik bilgi ve eğitim vermekle de sektörde kullanabilecekleri bilgi ve deneyim yeterliliği kazandırmaktadır. | |||||||||
2) Bunun dışında yönetim, pazarlama, insan kaynakları, iletişim ve halkla ilişkiler alanlarında temel bilgiler vererek, çeşitli ölçeklerde faaliyet gösteren işletmelerin gereksinimlerini karşılayacak nitelikte ara insan gücü yetiştirmeyi hedeflemektedir. | |||||||||
3) Bu amaçlar doğrultusunda öğrencileri mesleğe hazırlamakta ve gerekli bilgileri edinmesini sağlamaktadır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Aşçılık Önlisans Programı, öğrencilere aşçılık alanının teorik temellerini öğretmenin yanı sıra uygulamaya yönelik bilgi ve eğitim vermekle de sektörde kullanabilecekleri bilgi ve deneyim yeterliliği kazandırmaktadır. | |
2) | Bunun dışında yönetim, pazarlama, insan kaynakları, iletişim ve halkla ilişkiler alanlarında temel bilgiler vererek, çeşitli ölçeklerde faaliyet gösteren işletmelerin gereksinimlerini karşılayacak nitelikte ara insan gücü yetiştirmeyi hedeflemektedir. | |
3) | Bu amaçlar doğrultusunda öğrencileri mesleğe hazırlamakta ve gerekli bilgileri edinmesini sağlamaktadır. |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Ders |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | 32 |
Sunum / Seminer | 2 | 10 | 20 |
Ödevler | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınavlar | 1 | 14 | 14 |
Final | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü | 120 |