Ameliyathane Hizmetleri
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: AHP1022
Ders İsmi: Mesleki Uygulama-I
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 4 4 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. Hacer Canatan
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. Buse Gökalp
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Ameliyathane Hizmetleri görev ve sorumluluklarının ameliyathanede pratiğini yapmak.
Dersin İçeriği: 1 Dersin planlaması.
2 Cerrahi Asepsi İlkeleri
3 Merkezi Sterilizasyon Ünitesi İşletim Sistemi Ve Sterilizasyon Süreçleri
4 Cerrahi El Yıkama, Steril Gömlek-Eldiven Giyme, Giydirme.
5 Cerrahi El Yıkama, Steril Gömlek-Eldiven Giyme, Giydirme.
6 Ameliyat Masası Hazırlığı. Steril Alanın Korunması.
7 Ara Sınav
8 Ameliyathane ve Hastanın Ameliyata Hazırlık Aşamaları.
Enstrümantasyon ve Ameliyat Sonu İşlemleri” gibi alanlarda bilgi-beceri kazanması.
9 Ameliyathane ve Hastanın Ameliyata Hazırlık Aşamaları.
Enstrümantasyon ve Ameliyat Sonu İşlemleri” gibi alanlarda bilgi-beceri kazanması.
10 Ameliyathane ve Hastanın Ameliyata Hazırlık Aşamaları.
Enstrümantasyon ve Ameliyat Sonu İşlemleri” gibi alanlarda bilgi-beceri kazanması.
11 Ameliyathane ve Hastanın Ameliyata Hazırlık Aşamaları.
Enstrümantasyon ve Ameliyat Sonu İşlemleri” gibi alanlarda bilgi-beceri kazanması.
12 Ameliyathane ve Hastanın Ameliyata Hazırlık Aşamaları.
Enstrümantasyon ve Ameliyat Sonu İşlemleri” gibi alanlarda bilgi-beceri kazanması.
13 Ameliyathane ve Hastanın Ameliyata Hazırlık Aşamaları.
Enstrümantasyon ve Ameliyat Sonu İşlemleri” gibi alanlarda bilgi-beceri kazanması.
14 Ameliyathane ve Hastanın Ameliyata Hazırlık Aşamaları.
Enstrümantasyon ve Ameliyat Sonu İşlemleri” gibi alanlarda bilgi-beceri kazanması..
15 Final Sınavı
16 Final Sınavı

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kurumsal - Olgusal
1) 1) Cerrahi asepsi ilkelerini bilir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) 2) Merkezi sterilizasyon ünitesi işletim sistemi ve sterilizasyon süreçlerini bilir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) 3) Cerrahi el yıkama, steril gömlek-eldiven giyme ve giydirmeyi bilir.
Alana Özgü Yetkinlik
1) 4) Ameliyat masası hazırlığı ve steril alanın korunmasını bilir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) 5) Ameliyathane ve hastanın ameliyata hazırlık aşamalarını bilir. Enstrümantasyon ve ameliyat sonu işlemleri” gibi alanlarda bilgi-beceri kazanması hedeflenir.
Öğrenme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin planlaması. yok
2) Cerrahi Asepsi İlkeleri yok
3) Merkezi Sterilizasyon Ünitesi İşletim Sistemi Ve Sterilizasyon Süreçleri yok
4) Cerrahi El Yıkama, Steril Gömlek-Eldiven Giyme, Giydirme. yok
5) Cerrahi El Yıkama, Steril Gömlek-Eldiven Giyme, Giydirme. yok
6) Ameliyat Masası Hazırlığı. Steril Alanın Korunması. yok
7) Ara Sınav yok
8) Ameliyathane ve Hastanın Ameliyata Hazırlık Aşamaları. Enstrümantasyon ve Ameliyat Sonu İşlemleri” gibi alanlarda bilgi-beceri kazanması. yok
9) Ameliyathane ve Hastanın Ameliyata Hazırlık Aşamaları. Enstrümantasyon ve Ameliyat Sonu İşlemleri” gibi alanlarda bilgi-beceri kazanması. yok
10) Ameliyathane ve Hastanın Ameliyata Hazırlık Aşamaları. Enstrümantasyon ve Ameliyat Sonu İşlemleri” gibi alanlarda bilgi-beceri kazanması. yok
11) Ameliyathane ve Hastanın Ameliyata Hazırlık Aşamaları. Enstrümantasyon ve Ameliyat Sonu İşlemleri” gibi alanlarda bilgi-beceri kazanması. yok
12) Ameliyathane ve Hastanın Ameliyata Hazırlık Aşamaları. Enstrümantasyon ve Ameliyat Sonu İşlemleri” gibi alanlarda bilgi-beceri kazanması. yok
13) Ameliyathane ve Hastanın Ameliyata Hazırlık Aşamaları. Enstrümantasyon ve Ameliyat Sonu İşlemleri” gibi alanlarda bilgi-beceri kazanması. yok
14) Ameliyathane ve Hastanın Ameliyata Hazırlık Aşamaları. Enstrümantasyon ve Ameliyat Sonu İşlemleri” gibi alanlarda bilgi-beceri kazanması.. yok
15) Final Sınavı
16) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Ameliyathane Hizmetleri Tekniker ve Hemşire El Kitabı Prof.Dr.Coşkunİkizler,Doç.Dr. Tevfik Kaplan,Ph.D.Mehmet Lüleci.
Sterilizasyon Ünitesi ve Ameliyathane Rehberi Prof.Dr.Ayşegül Karahasan Hemşire Aysun Kaplan.
Ameliyathanede Yönetim-Organizasyon Cerrahi Uygulamalar Öğr. Gör. Hatice Uçak
Medikal Terminoloji Prof.Dr. Mehmet Yıldırım.
Cerrahi Hemşireliği1 Prof.Dr. Güler Aksoy,Prof. Dr. Nevin Kanan, Prof.Dr.NerimanAkyolcu

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak sağlık alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma
2) -Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
3) - Alanında bağımsız olarak temel düzeyde çalışmalar yürütür. - Alanındaki uygulamalarda karşılaşılan beklenmedik karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. - Bir proje dahilinde astların gelişimine yönelik faaliyetler yürütmek.
4) - Alanında temel düzeyde edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve yanıtlar. - Alınan eğitimi aynı alanda daha yüksek bir eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirmek. - Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır.
5) - Alanında edindiği temel bilgi ve becerilere dayalı fikirleri yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır. - Alanındaki sorunlarla ilgili fikir ve çözüm önerilerini profesyonel ve profesyonel olmayan kişilerle paylaşın. - Alanındaki gelişmeleri izlemek ve en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde bir yabancı dil kullanarak akranlarıyla iletişim kurmak. - En az asgari düzeyde Avrupa Bilgisayar Ehliyeti Temel Düzey yazılım bilgisi ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanın.
6) - Alanıyla ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının yayımlanması aşamalarında sosyal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, kültürel değerler ve ayrıca çevre koruma, işçi sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak sağlık alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma
2) -Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
3) - Alanında bağımsız olarak temel düzeyde çalışmalar yürütür. - Alanındaki uygulamalarda karşılaşılan beklenmedik karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. - Bir proje dahilinde astların gelişimine yönelik faaliyetler yürütmek.
4) - Alanında temel düzeyde edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve yanıtlar. - Alınan eğitimi aynı alanda daha yüksek bir eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirmek. - Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır.
5) - Alanında edindiği temel bilgi ve becerilere dayalı fikirleri yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır. - Alanındaki sorunlarla ilgili fikir ve çözüm önerilerini profesyonel ve profesyonel olmayan kişilerle paylaşın. - Alanındaki gelişmeleri izlemek ve en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde bir yabancı dil kullanarak akranlarıyla iletişim kurmak. - En az asgari düzeyde Avrupa Bilgisayar Ehliyeti Temel Düzey yazılım bilgisi ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanın.
6) - Alanıyla ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının yayımlanması aşamalarında sosyal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, kültürel değerler ve ayrıca çevre koruma, işçi sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 4 64
Toplam İş Yükü 128