Ameliyathane Hizmetleri | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | AHP1022 | ||||||||
Ders İsmi: | Mesleki Uygulama-I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. Hacer Canatan | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. Buse Gökalp |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Ameliyathane Hizmetleri görev ve sorumluluklarının ameliyathanede pratiğini yapmak. |
Dersin İçeriği: | 1 Dersin planlaması. 2 Cerrahi Asepsi İlkeleri 3 Merkezi Sterilizasyon Ünitesi İşletim Sistemi Ve Sterilizasyon Süreçleri 4 Cerrahi El Yıkama, Steril Gömlek-Eldiven Giyme, Giydirme. 5 Cerrahi El Yıkama, Steril Gömlek-Eldiven Giyme, Giydirme. 6 Ameliyat Masası Hazırlığı. Steril Alanın Korunması. 7 Ara Sınav 8 Ameliyathane ve Hastanın Ameliyata Hazırlık Aşamaları. Enstrümantasyon ve Ameliyat Sonu İşlemleri” gibi alanlarda bilgi-beceri kazanması. 9 Ameliyathane ve Hastanın Ameliyata Hazırlık Aşamaları. Enstrümantasyon ve Ameliyat Sonu İşlemleri” gibi alanlarda bilgi-beceri kazanması. 10 Ameliyathane ve Hastanın Ameliyata Hazırlık Aşamaları. Enstrümantasyon ve Ameliyat Sonu İşlemleri” gibi alanlarda bilgi-beceri kazanması. 11 Ameliyathane ve Hastanın Ameliyata Hazırlık Aşamaları. Enstrümantasyon ve Ameliyat Sonu İşlemleri” gibi alanlarda bilgi-beceri kazanması. 12 Ameliyathane ve Hastanın Ameliyata Hazırlık Aşamaları. Enstrümantasyon ve Ameliyat Sonu İşlemleri” gibi alanlarda bilgi-beceri kazanması. 13 Ameliyathane ve Hastanın Ameliyata Hazırlık Aşamaları. Enstrümantasyon ve Ameliyat Sonu İşlemleri” gibi alanlarda bilgi-beceri kazanması. 14 Ameliyathane ve Hastanın Ameliyata Hazırlık Aşamaları. Enstrümantasyon ve Ameliyat Sonu İşlemleri” gibi alanlarda bilgi-beceri kazanması.. 15 Final Sınavı 16 Final Sınavı |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin planlaması. | yok |
2) | Cerrahi Asepsi İlkeleri | yok |
3) | Merkezi Sterilizasyon Ünitesi İşletim Sistemi Ve Sterilizasyon Süreçleri | yok |
4) | Cerrahi El Yıkama, Steril Gömlek-Eldiven Giyme, Giydirme. | yok |
5) | Cerrahi El Yıkama, Steril Gömlek-Eldiven Giyme, Giydirme. | yok |
6) | Ameliyat Masası Hazırlığı. Steril Alanın Korunması. | yok |
7) | Ara Sınav | yok |
8) | Ameliyathane ve Hastanın Ameliyata Hazırlık Aşamaları. Enstrümantasyon ve Ameliyat Sonu İşlemleri” gibi alanlarda bilgi-beceri kazanması. | yok |
9) | Ameliyathane ve Hastanın Ameliyata Hazırlık Aşamaları. Enstrümantasyon ve Ameliyat Sonu İşlemleri” gibi alanlarda bilgi-beceri kazanması. | yok |
10) | Ameliyathane ve Hastanın Ameliyata Hazırlık Aşamaları. Enstrümantasyon ve Ameliyat Sonu İşlemleri” gibi alanlarda bilgi-beceri kazanması. | yok |
11) | Ameliyathane ve Hastanın Ameliyata Hazırlık Aşamaları. Enstrümantasyon ve Ameliyat Sonu İşlemleri” gibi alanlarda bilgi-beceri kazanması. | yok |
12) | Ameliyathane ve Hastanın Ameliyata Hazırlık Aşamaları. Enstrümantasyon ve Ameliyat Sonu İşlemleri” gibi alanlarda bilgi-beceri kazanması. | yok |
13) | Ameliyathane ve Hastanın Ameliyata Hazırlık Aşamaları. Enstrümantasyon ve Ameliyat Sonu İşlemleri” gibi alanlarda bilgi-beceri kazanması. | yok |
14) | Ameliyathane ve Hastanın Ameliyata Hazırlık Aşamaları. Enstrümantasyon ve Ameliyat Sonu İşlemleri” gibi alanlarda bilgi-beceri kazanması.. | yok |
15) | Final Sınavı | |
16) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Ameliyathane Hizmetleri Tekniker ve Hemşire El Kitabı Prof.Dr.Coşkunİkizler,Doç.Dr. Tevfik Kaplan,Ph.D.Mehmet Lüleci. Sterilizasyon Ünitesi ve Ameliyathane Rehberi Prof.Dr.Ayşegül Karahasan Hemşire Aysun Kaplan. Ameliyathanede Yönetim-Organizasyon Cerrahi Uygulamalar Öğr. Gör. Hatice Uçak Medikal Terminoloji Prof.Dr. Mehmet Yıldırım. Cerrahi Hemşireliği1 Prof.Dr. Güler Aksoy,Prof. Dr. Nevin Kanan, Prof.Dr.NerimanAkyolcu |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak sağlık alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma | |||||
2) -Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | |||||
3) - Alanında bağımsız olarak temel düzeyde çalışmalar yürütür. - Alanındaki uygulamalarda karşılaşılan beklenmedik karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. - Bir proje dahilinde astların gelişimine yönelik faaliyetler yürütmek. | |||||
4) - Alanında temel düzeyde edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve yanıtlar. - Alınan eğitimi aynı alanda daha yüksek bir eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirmek. - Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır. | |||||
5) - Alanında edindiği temel bilgi ve becerilere dayalı fikirleri yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır. - Alanındaki sorunlarla ilgili fikir ve çözüm önerilerini profesyonel ve profesyonel olmayan kişilerle paylaşın. - Alanındaki gelişmeleri izlemek ve en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde bir yabancı dil kullanarak akranlarıyla iletişim kurmak. - En az asgari düzeyde Avrupa Bilgisayar Ehliyeti Temel Düzey yazılım bilgisi ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanın. | |||||
6) - Alanıyla ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının yayımlanması aşamalarında sosyal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, kültürel değerler ve ayrıca çevre koruma, işçi sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak sağlık alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma | |
2) | -Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | |
3) | - Alanında bağımsız olarak temel düzeyde çalışmalar yürütür. - Alanındaki uygulamalarda karşılaşılan beklenmedik karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. - Bir proje dahilinde astların gelişimine yönelik faaliyetler yürütmek. | |
4) | - Alanında temel düzeyde edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve yanıtlar. - Alınan eğitimi aynı alanda daha yüksek bir eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirmek. - Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır. | |
5) | - Alanında edindiği temel bilgi ve becerilere dayalı fikirleri yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır. - Alanındaki sorunlarla ilgili fikir ve çözüm önerilerini profesyonel ve profesyonel olmayan kişilerle paylaşın. - Alanındaki gelişmeleri izlemek ve en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde bir yabancı dil kullanarak akranlarıyla iletişim kurmak. - En az asgari düzeyde Avrupa Bilgisayar Ehliyeti Temel Düzey yazılım bilgisi ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanın. | |
6) | - Alanıyla ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının yayımlanması aşamalarında sosyal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, kültürel değerler ve ayrıca çevre koruma, işçi sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 4 | 64 |
Toplam İş Yükü | 128 |