Saç Bakımı ve Güzellik Hizmetleri
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SBG2036
Ders İsmi: Yabancı Dil-III
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 2
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü:
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. ZUHAL İPEK
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. SENEM ESRA BABAOĞLU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilerin kendi alanlarında kullanabilecekleri yabancı dil bilgilerini geliştirmek amacıyla tasarlanan ders sonunda öğrencilerin A2 düzeyinde okudukları metinleri anlamaları, belirli konularda yazı yazabilmeleri, dinlediklerini anlamaları ve konuşmaları beklenir.
Dersin İçeriği: Öğrencilerin kendi alanlarında kullanabilecekleri yabancı dil bilgilerini geliştirmek amacıyla tasarlanan ders sonunda öğrencilerin A2 düzeyinde okudukları metinleri anlamaları, belirli konularda yazı yazabilmeleri, dinlediklerini anlamaları ve konuşmaları beklenir

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kurumsal - Olgusal
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bili
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
Öğrenme Yetkinliği
1) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Rakamlar, işaret sıfatları, kendini tanıtmak Sahiplik sıfatları, aile, -have got Günlük rutin, boş zaman aktiviteleri Sayılabilir, sayılamaz nesneler, geniş zaman Alışveriş yapmak, fiyat sormak, miktar anlatmak Prepositions ( a, an –the) Ara Sınav Tatil aktiviteleri İhtimal anlatmak Şimdiki zaman Şimdiki zaman Gelecek Zaman Tecrübe, devam eden olaylar (P. Perfect Tense) Tecrübe, devam eden olayalar ( P. Perfect Tense) DERS NOTLARI
2) Rakamlar, işaret sıfatları, kendini tanıtmak Sahiplik sıfatları, aile, -have got Günlük rutin, boş zaman aktiviteleri Sayılabilir, sayılamaz nesneler, geniş zaman Alışveriş yapmak, fiyat sormak, miktar anlatmak Prepositions ( a, an –the) Ara Sınav Tatil aktiviteleri İhtimal anlatmak Şimdiki zaman DERS NOTLARI
3) Rakamlar, işaret sıfatları, kendini tanıtmak Sahiplik sıfatları, aile, -have got Günlük rutin, boş zaman aktiviteleri Sayılabilir, sayılamaz nesneler, geniş zaman Alışveriş yapmak, fiyat sormak, miktar anlatmak Prepositions ( a, an –the) Ara Sınav Tatil aktiviteleri İhtimal anlatmak Şimdiki zaman Şimdiki zaman Gelecek Zaman Tecrübe, devam eden olaylar (P. Perfect Tense) Tecrübe, devam eden olayalar ( P. Perfect Tense) DERS NOTLARI
4) Rakamlar, işaret sıfatları, kendini tanıtmak Sahiplik sıfatları, aile, -have got Günlük rutin, boş zaman aktiviteleri Sayılabilir, sayılamaz nesneler, geniş zaman Alışveriş yapmak, fiyat sormak, miktar anlatmak Prepositions ( a, an –the) Ara Sınav Tatil aktiviteleri İhtimal anlatmak Şimdiki zaman Şimdiki zaman Gelecek Zaman Tecrübe, devam eden olaylar (P. Perfect Tense) Tecrübe, devam eden olayalar ( P. Perfect Tense) DERS NOTLARI
5) Rakamlar, işaret sıfatları, kendini tanıtmak Sahiplik sıfatları, aile, -have got Günlük rutin, boş zaman aktiviteleri Sayılabilir, sayılamaz nesneler, geniş zaman Alışveriş yapmak, fiyat sormak, miktar anlatmak Prepositions ( a, an –the) Ara Sınav Tatil aktiviteleri İhtimal anlatmak Şimdiki zaman Şimdiki zaman Gelecek Zaman Tecrübe, devam eden olaylar (P. Perfect Tense) Tecrübe, devam eden olayalar ( P. Perfect Tense) DERS NOTLARI
6) Rakamlar, işaret sıfatları, kendini tanıtmak Sahiplik sıfatları, aile, -have got Günlük rutin, boş zaman aktiviteleri Sayılabilir, sayılamaz nesneler, geniş zaman Alışveriş yapmak, fiyat sormak, miktar anlatmak Prepositions ( a, an –the) Ara Sınav Tatil aktiviteleri İhtimal anlatmak Şimdiki zaman Şimdiki zaman Gelecek Zaman Tecrübe, devam eden olaylar (P. Perfect Tense) Tecrübe, devam eden olayalar ( P. Perfect Tense) DERS NOTLARI
7) ARA SINAV DERS NOTLARI
8) Rakamlar, işaret sıfatları, kendini tanıtmak Sahiplik sıfatları, aile, -have got Günlük rutin, boş zaman aktiviteleri Sayılabilir, sayılamaz nesneler, geniş zaman Alışveriş yapmak, fiyat sormak, miktar anlatmak Prepositions ( a, an –the) Ara Sınav Tatil aktiviteleri İhtimal anlatmak Şimdiki zaman Şimdiki zaman Gelecek Zaman Tecrübe, devam eden olaylar (P. Perfect Tense) Tecrübe, devam eden olayalar ( P. Perfect Tense) DERS NOTLARI
9) Rakamlar, işaret sıfatları, kendini tanıtmak Sahiplik sıfatları, aile, -have got Günlük rutin, boş zaman aktiviteleri Sayılabilir, sayılamaz nesneler, geniş zaman Alışveriş yapmak, fiyat sormak, miktar anlatmak Prepositions ( a, an –the) Ara Sınav Tatil aktiviteleri İhtimal anlatmak Şimdiki zaman Şimdiki zaman Gelecek Zaman Tecrübe, devam eden olaylar (P. Perfect Tense) Tecrübe, devam eden olayalar ( P. Perfect Tense) DERS NOTLARI
10) Rakamlar, işaret sıfatları, kendini tanıtmak Sahiplik sıfatları, aile, -have got Günlük rutin, boş zaman aktiviteleri Sayılabilir, sayılamaz nesneler, geniş zaman Alışveriş yapmak, fiyat sormak, miktar anlatmak Prepositions ( a, an –the) Ara Sınav Tatil aktiviteleri İhtimal anlatmak Şimdiki zaman Şimdiki zaman Gelecek Zaman Tecrübe, devam eden olaylar (P. Perfect Tense) Tecrübe, devam eden olayalar ( P. Perfect Tense) DERS NOTLARI
11) Rakamlar, işaret sıfatları, kendini tanıtmak Sahiplik sıfatları, aile, -have got Günlük rutin, boş zaman aktiviteleri Sayılabilir, sayılamaz nesneler, geniş zaman Alışveriş yapmak, fiyat sormak, miktar anlatmak Prepositions ( a, an –the) Ara Sınav Tatil aktiviteleri İhtimal anlatmak Şimdiki zaman Şimdiki zaman Gelecek Zaman Tecrübe, devam eden olaylar (P. Perfect Tense) Tecrübe, devam eden olayalar ( P. Perfect Tense) DERS NOTLARI
12) Rakamlar, işaret sıfatları, kendini tanıtmak Sahiplik sıfatları, aile, -have got Günlük rutin, boş zaman aktiviteleri Sayılabilir, sayılamaz nesneler, geniş zaman Alışveriş yapmak, fiyat sormak, miktar anlatmak Prepositions ( a, an –the) Ara Sınav Tatil aktiviteleri İhtimal anlatmak Şimdiki zaman Şimdiki zaman Gelecek Zaman Tecrübe, devam eden olaylar (P. Perfect Tense) Tecrübe, devam eden olayalar ( P. Perfect Tense) DERS NOTLARI
13) Rakamlar, işaret sıfatları, kendini tanıtmak Sahiplik sıfatları, aile, -have got Günlük rutin, boş zaman aktiviteleri Sayılabilir, sayılamaz nesneler, geniş zaman Alışveriş yapmak, fiyat sormak, miktar anlatmak Prepositions ( a, an –the) Ara Sınav Tatil aktiviteleri İhtimal anlatmak Şimdiki zaman Şimdiki zaman Gelecek Zaman Tecrübe, devam eden olaylar (P. Perfect Tense) Tecrübe, devam eden olayalar ( P. Perfect Tense) DERS NOTLARI
14) Rakamlar, işaret sıfatları, kendini tanıtmak Sahiplik sıfatları, aile, -have got Günlük rutin, boş zaman aktiviteleri Sayılabilir, sayılamaz nesneler, geniş zaman Alışveriş yapmak, fiyat sormak, miktar anlatmak Prepositions ( a, an –the) Ara Sınav Tatil aktiviteleri İhtimal anlatmak Şimdiki zaman Şimdiki zaman Gelecek Zaman Tecrübe, devam eden olaylar (P. Perfect Tense) Tecrübe, devam eden olayalar ( P. Perfect Tense) DERS NOTLARI

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: DERS NOTLARI
Diğer Kaynaklar: LESSON NOTES

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Saç Bakımı ve Güzellik Hizmetleri alanına ilişkin terminoloji bilgisini özetliyebilme Saç bakımı ve Güzellik Hizmetleri alanın sektörsel gelişmelerini takip edebilme Saç Bakımı ve Güzellik Hizmetleri alanıyla ilgili yasal düzenlemeler mesleki standartları veuygulamaları araştırabilme ve yürütebilme
2) Sanat ve tasarım ögelerinden yararlanarak özgün sanatsal tasarımlar oluşturabilme Güzellik Hizmetleri alanında ihtiyaçlar doğrultusunda uygun bakım yöntemi uygulayabilme
3) Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
4) Alanındaki yasal düzenlemeler, mesleki standartlar ve uygulamalar ile ilgili bilgi sahibidir.
5) Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
6) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
7) Alanı ile ilgili kuramlar, olgular kavramlar ve ilkeler hakkında temel düzeyde bilgi sahibidir.
8) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
9) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
10) Mesleki alanda edilen bilgileri sosyal yaşamla ilişkilendirip, karşılaşılan sorunlara çözüm yolları geliştirebilme. Mesleki deontoloji ve etik bilince sahip olabilme
11) Alanındaki örgütlerin iç ve dış çevre faktörleri hakkında bilgi sahibidir.
12) Alanındaki hizmet verme süreçleri ve işlemleri ile ilgili bilgi sahibidir.
13) Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme iş yaşamına ilişkin hukuki düzenlemeleri çalışma ortamına entegre edebilme Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme
14) Dalın gerektirdiği özel mesleki yeterlikleri kazanabilecektir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Saç Bakımı ve Güzellik Hizmetleri alanına ilişkin terminoloji bilgisini özetliyebilme Saç bakımı ve Güzellik Hizmetleri alanın sektörsel gelişmelerini takip edebilme Saç Bakımı ve Güzellik Hizmetleri alanıyla ilgili yasal düzenlemeler mesleki standartları veuygulamaları araştırabilme ve yürütebilme
2) Sanat ve tasarım ögelerinden yararlanarak özgün sanatsal tasarımlar oluşturabilme Güzellik Hizmetleri alanında ihtiyaçlar doğrultusunda uygun bakım yöntemi uygulayabilme
3) Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
4) Alanındaki yasal düzenlemeler, mesleki standartlar ve uygulamalar ile ilgili bilgi sahibidir.
5) Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
6) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
7) Alanı ile ilgili kuramlar, olgular kavramlar ve ilkeler hakkında temel düzeyde bilgi sahibidir.
8) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
9) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
10) Mesleki alanda edilen bilgileri sosyal yaşamla ilişkilendirip, karşılaşılan sorunlara çözüm yolları geliştirebilme. Mesleki deontoloji ve etik bilince sahip olabilme
11) Alanındaki örgütlerin iç ve dış çevre faktörleri hakkında bilgi sahibidir.
12) Alanındaki hizmet verme süreçleri ve işlemleri ile ilgili bilgi sahibidir.
13) Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme iş yaşamına ilişkin hukuki düzenlemeleri çalışma ortamına entegre edebilme Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme
14) Dalın gerektirdiği özel mesleki yeterlikleri kazanabilecektir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Ders
Ödev
Staj/Yerinde Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Uygulama
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 2 32
Ödevler 1 20 20
Final 1 25 25
Toplam İş Yükü 109