Alternatif Enerji Kaynakları Teknolojisi | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MYO1032 | ||||||||
Ders İsmi: | ÇOCUK KATILIMI | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. CANSU KÖKEN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | İnsanların bir arada yaşamaları için ortak bir kültürel altyapılarının olmasına demokrasinin katkılarını vurgulamak; insanların temel özgürlüklerinin ancak demokrasilerde mümkün olduğunu göstermek; insan hakları, çocuk hakları, tüketici hakları kavramlarının ancak demokrasilerde uygulanabileceğini göstermek; Kısaca, insanca yaşamanın demokrasiyle mümkün olduğunu göstermek. |
Dersin İçeriği: | İnsan hakları ve demokrasinin tanımı ve tarihi gelişimi; demokrasi, özgürlük ve eşitlik kavramları, farklı demokrasi anlayışları, demokratik kültür, okulda ve ailede demokrasi, demokratik yurttaşlık; haklar ve özgürlükler, çocuk ve kadın hakları, insan haklarıyla ilgili ulusal ve uluslar arası düzenlemeler (İnsan Hakları Evrensel Bildirgesi, Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi, Çocuk Hakları Sözleşmesi vb.) ; insan hakları alanında yaşanan temel sorunlar, insan hakları ve demokrasi eğitimi. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Konu ile İlgili Kaynaklar. İnsan Hakları ve Demokrasi'nin Tanımı. | |
2) | Dünyada ve Türkiye'de Demokrasi ve İnsan Haklarının Tarihi Gelişimi. | |
3) | Özgürlük ve Eşitlik Kavramlarının Ortaya Çıkışı. | |
4) | Farklı Demokrasi Anlayışları, Ortaya Çıkış ve Gelişimleri. | |
5) | Aile ve Okulda Demokrasinin Gelişimi. | |
6) | İnsan Hakları Evrensel Bildirgesi | |
7) | İnsan Hakları Evrensel Bildirgesi | |
8) | ARASINAV | |
9) | Çocuk Hakları Sözleşmesi | |
10) | Çocuk Hakları Sözleşmesi | |
11) | Ailede çocuk katılımı | |
12) | Okulda çocuk katılımı | |
13) | Toplumda çocuk katılımı | |
14) | Çocuk katılımı sağlayan mekan araştırması | |
15) | Çocuk katılımı sağlayan mekan tasarımı |
Ders Notları / Kitaplar: | Doğan i. (2005) Vatandaşlık Demokrasi ve İnsan Hakları, Pegem Yayıncılık Ankara Çifci, A. (2008) Vatandaşlık Bilgisi, Ankara |
Diğer Kaynaklar: | Doğan i. (2005) Vatandaşlık Demokrasi ve İnsan Hakları, Pegem Yayıncılık Ankara Çifci,A. (2008) Vatandaşlık Bilgisi, Ankara |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | |||||
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |||||
1) Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |||||
1) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler ve karşılar. | |||||
1) Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerisine sahiptir. | |||||
1) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | |
1) | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |
1) | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |
1) | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler ve karşılar. | |
1) | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerisine sahiptir. | |
1) | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 2 | 32 |
Arazi Çalışması | 4 | 8 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 2 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 12 | 12 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 108 |