Dersin Amacı: |
İnsanların bir arada yaşamaları için ortak bir kültürel altyapılarının olmasına demokrasinin katkılarını vurgulamak; insanların temel özgürlüklerinin ancak demokrasilerde mümkün olduğunu göstermek; insan hakları, çocuk hakları, tüketici hakları kavramlarının ancak demokrasilerde uygulanabileceğini göstermek; Kısaca, insanca yaşamanın demokrasiyle mümkün olduğunu göstermek. |
Dersin İçeriği: |
İnsan hakları ve demokrasinin tanımı ve tarihi gelişimi; demokrasi, özgürlük ve eşitlik kavramları, farklı demokrasi anlayışları, demokratik kültür, okulda ve ailede demokrasi, demokratik yurttaşlık; haklar ve özgürlükler, çocuk ve kadın hakları, insan haklarıyla ilgili ulusal ve uluslar arası düzenlemeler (İnsan Hakları Evrensel Bildirgesi, Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi, Çocuk Hakları Sözleşmesi vb.) ; insan hakları alanında yaşanan temel sorunlar, insan hakları ve demokrasi eğitimi. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Konu ile İlgili Kaynaklar. İnsan Hakları ve Demokrasi'nin Tanımı. |
|
2) |
Dünyada ve Türkiye'de Demokrasi ve İnsan Haklarının Tarihi Gelişimi. |
|
3) |
Özgürlük ve Eşitlik Kavramlarının Ortaya Çıkışı. |
|
4) |
Farklı Demokrasi Anlayışları, Ortaya Çıkış ve Gelişimleri. |
|
5) |
Aile ve Okulda Demokrasinin Gelişimi. |
|
6) |
İnsan Hakları Evrensel Bildirgesi |
|
7) |
İnsan Hakları Evrensel Bildirgesi |
|
8) |
ARASINAV |
|
9) |
Çocuk Hakları Sözleşmesi |
|
10) |
Çocuk Hakları Sözleşmesi |
|
11) |
Ailede çocuk katılımı |
|
12) |
Okulda çocuk katılımı |
|
13) |
Toplumda çocuk katılımı |
|
14) |
Çocuk katılımı sağlayan mekan araştırması |
|
15) |
Çocuk katılımı sağlayan mekan tasarımı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Havayolu işletmesinin yönetim sistemleri ve işleyiş prensipleri ile ulusal ve uluslararası mevzuat bilgisine sahip olmak. |
|
2) |
Dünya coğrafyası ve kültürleri konularında temel bilgiye sahip olmak, havacılıkta insan faktörü, çevre, toplum, sağlık koşullarının etkileri, insan performansının limitleri ve kaynakların etkin kullanımının önemini kavrayabilmek. |
|
3) |
Havacılık Terminolojisine hakim olmak. |
|
4) |
Temel havacılık terminolojisi, uçuş teorisi/aerodinamik ,meteoroloji, Kabin ekibi üyesinin görev/sorumlulukları, havacılıkta standart operasyon kuralları ve emniyet güvenlik kavramları hakkında temel bilgi sahibi olmak. |
|
5) |
Kabin hizmetleri kapsamındaki faaliyet, prosedür ve güvenlik önlemlerini uygulamak. Bu uygulamaları yönetecek düzeyde bilgi sahibi olmak ve kabin hizmetlerinin uygulanması sırasında ortaya çıkabilecek sorunlara karşı karar verebilmek. |
|
5) |
Uluslararası sivil havacılık organizasyonları ve kurallarını, havacılık standartları ve kuralları ile ilgili temel kavramları tanımlamak, kabin memuru görev ve sorumluluklarını, yolcu ilişkileri, acil durum kurallarını bilmek ve uygulamak |
|
6) |
Sivil havacılık alanı ile ilgili sayısal ve istatistiksel araştırma becerisine sahip olmak, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilmek ve doğru tahminlerde bulunabilmek, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulundurmak, analitik düşünce yapısına ve stratejik yaklaşım geliştirebilme becerisine sahip olmak |
|
7) |
Genel görünüm ve kişisel bakımın önemini kavrayarak nezaket ve görgü kuralları çerçevesinde yolcu servis sunumunu gerçekleştirebilmek ve gerekli diksiyon ve anons teknikleri konusunda bilgi sahibi olmak |
|
9) |
Tehlikeli madde taşımacılığı ile ilgili ve uçuş operasyonlarında oluşabilecek tüm acil durumlarda hayatta kalabilme teknikleri, kalabalığın kontrolü ve yönetimi metotları hususunda sorumluluklarını kavrayarak hızlı ve doğru müdahale edebilmek |
|
10) |
Uçuş emniyeti ve havacılıkta ilkyardım konusunda doğru ve etkin müdahalenin önemini kavrayarak ilkyardım uygulamalarını yapabilmek ve diğer teknik prosedürlerin önemi ve detaylı uygulanması hakkında farkındalığa sahip olmak |
|
11) |
Bir yabancı dili kullanarak kabin hizmetleri alanı ile ilgili bilgileri izlemek ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilmek. Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak |
|
12) |
Bilgi ve iletişim teknolojisi araçları ile diğer mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme ve Sosyal kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisine sahip olmak |
|