Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MYO1032
Ders İsmi: ÇOCUK KATILIMI
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. CANSU KÖKEN
Dersi Veren(ler):






Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: İnsanların bir arada yaşamaları için ortak bir kültürel altyapılarının olmasına demokrasinin katkılarını vurgulamak; insanların temel özgürlüklerinin ancak demokrasilerde mümkün olduğunu göstermek; insan hakları, çocuk hakları, tüketici hakları kavramlarının ancak demokrasilerde uygulanabileceğini göstermek; Kısaca, insanca yaşamanın demokrasiyle mümkün olduğunu göstermek.
Dersin İçeriği: İnsan hakları ve demokrasinin tanımı ve tarihi gelişimi; demokrasi, özgürlük ve eşitlik kavramları, farklı demokrasi anlayışları, demokratik kültür, okulda ve ailede demokrasi, demokratik yurttaşlık; haklar ve özgürlükler, çocuk ve kadın hakları, insan haklarıyla ilgili ulusal ve uluslar arası düzenlemeler (İnsan Hakları Evrensel Bildirgesi, Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi, Çocuk Hakları Sözleşmesi vb.) ; insan hakları alanında yaşanan temel sorunlar, insan hakları ve demokrasi eğitimi.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kurumsal - Olgusal
1) Demokrasinin gelişimine paralel olarak; hak, adalet, özgürlük değerlerinin ortaya çıktığını vurgulayacak.
2) İnsan haklarının hiçbir ayrıma (ırk, dil, din) tabi olamayacağını değerlendirecek.
3) 21. yy.da bireyin özgürlüklerinin ön plana çıktığını örneklerle gösterecek.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Öğrenme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Konu ile İlgili Kaynaklar. İnsan Hakları ve Demokrasi'nin Tanımı.
2) Dünyada ve Türkiye'de Demokrasi ve İnsan Haklarının Tarihi Gelişimi.
3) Özgürlük ve Eşitlik Kavramlarının Ortaya Çıkışı.
4) Farklı Demokrasi Anlayışları, Ortaya Çıkış ve Gelişimleri.
5) Aile ve Okulda Demokrasinin Gelişimi.
6) İnsan Hakları Evrensel Bildirgesi
7) İnsan Hakları Evrensel Bildirgesi
8) ARASINAV
9) Çocuk Hakları Sözleşmesi
10) Çocuk Hakları Sözleşmesi
11) Ailede çocuk katılımı
12) Okulda çocuk katılımı
13) Toplumda çocuk katılımı
14) Çocuk katılımı sağlayan mekan araştırması
15) Çocuk katılımı sağlayan mekan tasarımı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Doğan i. (2005) Vatandaşlık Demokrasi ve İnsan Hakları, Pegem Yayıncılık Ankara
Çifci, A. (2008) Vatandaşlık Bilgisi, Ankara
Diğer Kaynaklar: Doğan i. (2005) Vatandaşlık Demokrasi ve İnsan Hakları, Pegem Yayıncılık Ankara
Çifci,A. (2008) Vatandaşlık Bilgisi, Ankara

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Havayolu işletmesinin yönetim sistemleri ve işleyiş prensipleri ile ulusal ve uluslararası mevzuat bilgisine sahip olmak.
2) Dünya coğrafyası ve kültürleri konularında temel bilgiye sahip olmak, havacılıkta insan faktörü, çevre, toplum, sağlık koşullarının etkileri, insan performansının limitleri ve kaynakların etkin kullanımının önemini kavrayabilmek.
3) Havacılık Terminolojisine hakim olmak.
4) Temel havacılık terminolojisi, uçuş teorisi/aerodinamik ,meteoroloji, Kabin ekibi üyesinin görev/sorumlulukları, havacılıkta standart operasyon kuralları ve emniyet güvenlik kavramları hakkında temel bilgi sahibi olmak.
5) Kabin hizmetleri kapsamındaki faaliyet, prosedür ve güvenlik önlemlerini uygulamak. Bu uygulamaları yönetecek düzeyde bilgi sahibi olmak ve kabin hizmetlerinin uygulanması sırasında ortaya çıkabilecek sorunlara karşı karar verebilmek.
5) Uluslararası sivil havacılık organizasyonları ve kurallarını, havacılık standartları ve kuralları ile ilgili temel kavramları tanımlamak, kabin memuru görev ve sorumluluklarını, yolcu ilişkileri, acil durum kurallarını bilmek ve uygulamak
6) Sivil havacılık alanı ile ilgili sayısal ve istatistiksel araştırma becerisine sahip olmak, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilmek ve doğru tahminlerde bulunabilmek, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulundurmak, analitik düşünce yapısına ve stratejik yaklaşım geliştirebilme becerisine sahip olmak
7) Genel görünüm ve kişisel bakımın önemini kavrayarak nezaket ve görgü kuralları çerçevesinde yolcu servis sunumunu gerçekleştirebilmek ve gerekli diksiyon ve anons teknikleri konusunda bilgi sahibi olmak
9) Tehlikeli madde taşımacılığı ile ilgili ve uçuş operasyonlarında oluşabilecek tüm acil durumlarda hayatta kalabilme teknikleri, kalabalığın kontrolü ve yönetimi metotları hususunda sorumluluklarını kavrayarak hızlı ve doğru müdahale edebilmek
10) Uçuş emniyeti ve havacılıkta ilkyardım konusunda doğru ve etkin müdahalenin önemini kavrayarak ilkyardım uygulamalarını yapabilmek ve diğer teknik prosedürlerin önemi ve detaylı uygulanması hakkında farkındalığa sahip olmak
11) Bir yabancı dili kullanarak kabin hizmetleri alanı ile ilgili bilgileri izlemek ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilmek. Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak
12) Bilgi ve iletişim teknolojisi araçları ile diğer mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme ve Sosyal kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisine sahip olmak

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Havayolu işletmesinin yönetim sistemleri ve işleyiş prensipleri ile ulusal ve uluslararası mevzuat bilgisine sahip olmak.
2) Dünya coğrafyası ve kültürleri konularında temel bilgiye sahip olmak, havacılıkta insan faktörü, çevre, toplum, sağlık koşullarının etkileri, insan performansının limitleri ve kaynakların etkin kullanımının önemini kavrayabilmek.
3) Havacılık Terminolojisine hakim olmak.
4) Temel havacılık terminolojisi, uçuş teorisi/aerodinamik ,meteoroloji, Kabin ekibi üyesinin görev/sorumlulukları, havacılıkta standart operasyon kuralları ve emniyet güvenlik kavramları hakkında temel bilgi sahibi olmak.
5) Kabin hizmetleri kapsamındaki faaliyet, prosedür ve güvenlik önlemlerini uygulamak. Bu uygulamaları yönetecek düzeyde bilgi sahibi olmak ve kabin hizmetlerinin uygulanması sırasında ortaya çıkabilecek sorunlara karşı karar verebilmek.
5) Uluslararası sivil havacılık organizasyonları ve kurallarını, havacılık standartları ve kuralları ile ilgili temel kavramları tanımlamak, kabin memuru görev ve sorumluluklarını, yolcu ilişkileri, acil durum kurallarını bilmek ve uygulamak
6) Sivil havacılık alanı ile ilgili sayısal ve istatistiksel araştırma becerisine sahip olmak, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilmek ve doğru tahminlerde bulunabilmek, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulundurmak, analitik düşünce yapısına ve stratejik yaklaşım geliştirebilme becerisine sahip olmak
7) Genel görünüm ve kişisel bakımın önemini kavrayarak nezaket ve görgü kuralları çerçevesinde yolcu servis sunumunu gerçekleştirebilmek ve gerekli diksiyon ve anons teknikleri konusunda bilgi sahibi olmak
9) Tehlikeli madde taşımacılığı ile ilgili ve uçuş operasyonlarında oluşabilecek tüm acil durumlarda hayatta kalabilme teknikleri, kalabalığın kontrolü ve yönetimi metotları hususunda sorumluluklarını kavrayarak hızlı ve doğru müdahale edebilmek
10) Uçuş emniyeti ve havacılıkta ilkyardım konusunda doğru ve etkin müdahalenin önemini kavrayarak ilkyardım uygulamalarını yapabilmek ve diğer teknik prosedürlerin önemi ve detaylı uygulanması hakkında farkındalığa sahip olmak
11) Bir yabancı dili kullanarak kabin hizmetleri alanı ile ilgili bilgileri izlemek ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilmek. Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak
12) Bilgi ve iletişim teknolojisi araçları ile diğer mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme ve Sosyal kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisine sahip olmak

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 2 32
Arazi Çalışması 4 8 32
Sınıf Dışı Ders Çalışması 10 2 20
Ara Sınavlar 1 12 12
Final 1 12 12
Toplam İş Yükü 108