Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Program Öğrenme Kazanımları

Sınıflandırılmış

1 - Bilgi
Kurumsal - Olgusal
1) Büro Yönetimi Alanında ki genel kavramları temel düzeyde sıralar/açıklar. Büro kavramıyla ilgili tanımları ve büro çeşitlerini sıralar/açıklar. Yönetim sürecini sıralar/açıklar. Büro yönetimi alanında kullanılan teknik, yöntem ve araçları tanımlar/açıklar. Alanı ile ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgileri sıralar. Büro yönetiminde kullanılacak araç ve gereçleri sıralar, kullanım amaçlarını ve yerlerini açıklar. Büro yönetimi ve yönetici asistanlığı alanında yer alan yazışma türlerini( iş yazıları, resmi yazılar) ve kurallarını sıralar ve açıklar. Bürolarda kullanılan dosyalama ve arşivleme tekniklerini sıralar/açıklar. Büro yönetimi alanında gerekli olan etkili iletişim yöntemlerini sıralar/açıklar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Büro yönetimi yönetici asistanlığı alanındaki uygulamaları bilimsel yöntemlerle değerlendirir ve uygular. Büro yönetimi ve yönetici asistanlığı alanıyla ilgili büro makinelerini amacına uygun bir şekilde kullanır. Büroların düzenine ilişkin gerekli dosyalama ve arşivleme çalışmalarını amacına uygun olarak gerçekleştirir. Büro yönetimi ve yönetici asistanı alanına ilişkin iş ve özel yazıları kurallarına ve amacına uygun olarak hazırlar. Büro yönetimi ve yönetici asistanı alanında yapılması muhtemel toplantı ve törenlere ilişkin zaman ve protokol düzenlemelerini kurallarına uygun bir şekilde planlar. Yöneticileriyle, çalışma arkadaşlarıyla ve müşterilerle etkili iletişim yöntemlerinden faydalanarak amacına uygun olarak iletişim kurar.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktararak alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı’nın İleri Düzeyi’nde tanımlanan bilgisayar kullanma yetkinliğine dayalı olarak alanının gerektirdiği ölçüde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. Alanı ile ilgili faaliyetleri, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında edindiği bilinç doğrultusunda yürütür.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık faaliyetlerin yürütülmesinde bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetir. Alanına yenilik getiren bilgi, düşünce, uygulama veya teknolojilerin hayata geçirilmesinde risk ve sorumluluk alır.
Öğrenme Yetkinliği
1) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenme hedefleri doğrultusunda kendisinin ve sorumluluğu altındaki kişilerin performanslarının geliştirilmesine yönelik faaliyetleri planlar ve yönetir.

Program Kazanımları Program Düzeyi

Program Kazanımları TYYÇ 5 (Önlisans) Düzey Tanımlayıcıları TYYÇ Temel Alan Tanımlayıcıları
34 - İşletme ve Yönetim Bilimleri
1 - Bilgi
Kurumsal - Olgusal
1) Büro Yönetimi Alanında ki genel kavramları temel düzeyde sıralar/açıklar. Büro kavramıyla ilgili tanımları ve büro çeşitlerini sıralar/açıklar. Yönetim sürecini sıralar/açıklar. Büro yönetimi alanında kullanılan teknik, yöntem ve araçları tanımlar/açıklar. Alanı ile ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgileri sıralar. Büro yönetiminde kullanılacak araç ve gereçleri sıralar, kullanım amaçlarını ve yerlerini açıklar. Büro yönetimi ve yönetici asistanlığı alanında yer alan yazışma türlerini( iş yazıları, resmi yazılar) ve kurallarını sıralar ve açıklar. Bürolarda kullanılan dosyalama ve arşivleme tekniklerini sıralar/açıklar. Büro yönetimi alanında gerekli olan etkili iletişim yöntemlerini sıralar/açıklar.
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
1) Alanında temel düzeyde bilgilere sahiptir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Büro yönetimi yönetici asistanlığı alanındaki uygulamaları bilimsel yöntemlerle değerlendirir ve uygular. Büro yönetimi ve yönetici asistanlığı alanıyla ilgili büro makinelerini amacına uygun bir şekilde kullanır. Büroların düzenine ilişkin gerekli dosyalama ve arşivleme çalışmalarını amacına uygun olarak gerçekleştirir. Büro yönetimi ve yönetici asistanı alanına ilişkin iş ve özel yazıları kurallarına ve amacına uygun olarak hazırlar. Büro yönetimi ve yönetici asistanı alanında yapılması muhtemel toplantı ve törenlere ilişkin zaman ve protokol düzenlemelerini kurallarına uygun bir şekilde planlar. Yöneticileriyle, çalışma arkadaşlarıyla ve müşterilerle etkili iletişim yöntemlerinden faydalanarak amacına uygun olarak iletişim kurar.
1) Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
2) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
1) Karar, uygulama ve davranışlarında işletmecilik ve yönetim alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanma becerisine sahiptir.
2) Alana ilişkin bilgileri analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktararak alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı’nın İleri Düzeyi’nde tanımlanan bilgisayar kullanma yetkinliğine dayalı olarak alanının gerektirdiği ölçüde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.
1) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
2) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
3) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
4) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
1) Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır.
2) Çalışma arkadaşlarına yardıma yatkındır.
3) Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde (en az alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar) yabancı dil bilgisine sahiptir.
4) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. Alanı ile ilgili faaliyetleri, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında edindiği bilinç doğrultusunda yürütür.
1) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
2) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
1) Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır.
2) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
3) Değişime ve yeniliğe açıktır.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık faaliyetlerin yürütülmesinde bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetir. Alanına yenilik getiren bilgi, düşünce, uygulama veya teknolojilerin hayata geçirilmesinde risk ve sorumluluk alır.
1) Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme
2) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
3) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
1) Kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirir.
2) Uygulamada karşılaşılan ya da öngörülemeyen sorunlar için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
Öğrenme Yetkinliği
1) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenme hedefleri doğrultusunda kendisinin ve sorumluluğu altındaki kişilerin performanslarının geliştirilmesine yönelik faaliyetleri planlar ve yönetir.
1) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
2) Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
3) Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
1) Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
2) Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir.
3) Öğrenme gereksinimlerine yönelik programlara katılıma açık olur.

Sıralı

1) Büro Yönetimi Alanında ki genel kavramları temel düzeyde sıralar/açıklar. Büro kavramıyla ilgili tanımları ve büro çeşitlerini sıralar/açıklar. Yönetim sürecini sıralar/açıklar. Büro yönetimi alanında kullanılan teknik, yöntem ve araçları tanımlar/açıklar. Alanı ile ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgileri sıralar. Büro yönetiminde kullanılacak araç ve gereçleri sıralar, kullanım amaçlarını ve yerlerini açıklar. Büro yönetimi ve yönetici asistanlığı alanında yer alan yazışma türlerini( iş yazıları, resmi yazılar) ve kurallarını sıralar ve açıklar. Bürolarda kullanılan dosyalama ve arşivleme tekniklerini sıralar/açıklar. Büro yönetimi alanında gerekli olan etkili iletişim yöntemlerini sıralar/açıklar.
1) Büro yönetimi yönetici asistanlığı alanındaki uygulamaları bilimsel yöntemlerle değerlendirir ve uygular. Büro yönetimi ve yönetici asistanlığı alanıyla ilgili büro makinelerini amacına uygun bir şekilde kullanır. Büroların düzenine ilişkin gerekli dosyalama ve arşivleme çalışmalarını amacına uygun olarak gerçekleştirir. Büro yönetimi ve yönetici asistanı alanına ilişkin iş ve özel yazıları kurallarına ve amacına uygun olarak hazırlar. Büro yönetimi ve yönetici asistanı alanında yapılması muhtemel toplantı ve törenlere ilişkin zaman ve protokol düzenlemelerini kurallarına uygun bir şekilde planlar. Yöneticileriyle, çalışma arkadaşlarıyla ve müşterilerle etkili iletişim yöntemlerinden faydalanarak amacına uygun olarak iletişim kurar.
2) Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktararak alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı’nın İleri Düzeyi’nde tanımlanan bilgisayar kullanma yetkinliğine dayalı olarak alanının gerektirdiği ölçüde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.
3) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. Alanı ile ilgili faaliyetleri, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında edindiği bilinç doğrultusunda yürütür.
4) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenme hedefleri doğrultusunda kendisinin ve sorumluluğu altındaki kişilerin performanslarının geliştirilmesine yönelik faaliyetleri planlar ve yönetir.
5) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık faaliyetlerin yürütülmesinde bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetir. Alanına yenilik getiren bilgi, düşünce, uygulama veya teknolojilerin hayata geçirilmesinde risk ve sorumluluk alır.