Grafik Tasarımı (İÖ)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Program Öğrenme Kazanımları

Sınıflandırılmış

1 - Bilgi
Kurumsal - Olgusal
1) 1) Entelektüel bilgi birikimine sahip olabilmek. 2) Edindiği bilgileri doğru alanlarla birleştirebilme ve doğru aktarabilmek. 3) Kendisine verilen problemi en iyi şekilde çözebilmek ve işi sonlandırabilmek. 4) Piyasa ve ticarete uyum sağlayabilmek. 5) Zamanlama, sabır, iş bilinci, uzlaşmacılık, özgüven, ikna yeteneği ve düzenlilik becerilerine sahip olabilmek. 6) Mesleki ve sanatsal alanlarda farklı bakış açılarına sahip olabilmek. 7) Eğitim sürecindeki üretimleri iyi bir portfolyoya dönüştürebilmek."
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Grafik Tasarımı ilkelerini estetik değerlerle birleştirerek problemleri çözebilecek ve günümüz sanat anlayışını uygulamalarında gösterecek yarımcı grafik tasarımcı adaylarını yetiştirmek. Tanıtım ve Reklam sektöründe hem tasarım hem de üretim süreçlerini en iyi şekilde yapabilir hale getirmek. Yaratıcı güce sahip olmalarını sağlamak.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) İçinde yaşadığı toplumun kültür değerlerini çağdaş bir yorum ile yeni sentezlere ulaştıran kişiler olmaları hedeflenmektedir.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Yardımcı grafik tasarımcı adaylarının çalışma alanlarına giren konularda araştırmacı ve yaratıcı güce sahip olmalarını sağlamaktır.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Grafik Tasarımı ilkelerini estetik değerlerle birleştirerek problemleri çözebilecek ve günümüz sanat anlayışını uygulamalarında gösterecek yarımcı grafik tasarımcı adaylarını yetiştirmek.
Öğrenme Yetkinliği
1) Programda yetişen grafik tasarımcıların kültürlü, toplumun estetik zevklerini geliştiren, grafik buluşları uygulama alanlarına aktaran, imgelere akıl yoluyla yeni fonksiyonlar kazandırabilen kişiler olarak mezun olmaları hedeflenmektedir.

Program Kazanımları Program Düzeyi

Program Kazanımları TYYÇ 5 (Önlisans) Düzey Tanımlayıcıları TYYÇ Temel Alan Tanımlayıcıları
21 - Sanat
1 - Bilgi
Kurumsal - Olgusal
1) 1) Entelektüel bilgi birikimine sahip olabilmek. 2) Edindiği bilgileri doğru alanlarla birleştirebilme ve doğru aktarabilmek. 3) Kendisine verilen problemi en iyi şekilde çözebilmek ve işi sonlandırabilmek. 4) Piyasa ve ticarete uyum sağlayabilmek. 5) Zamanlama, sabır, iş bilinci, uzlaşmacılık, özgüven, ikna yeteneği ve düzenlilik becerilerine sahip olabilmek. 6) Mesleki ve sanatsal alanlarda farklı bakış açılarına sahip olabilmek. 7) Eğitim sürecindeki üretimleri iyi bir portfolyoya dönüştürebilmek."
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alana özgü, kültür, estetik, yöntem, teknik ve malzemeler konusunda temel bilgilere sahiptir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Grafik Tasarımı ilkelerini estetik değerlerle birleştirerek problemleri çözebilecek ve günümüz sanat anlayışını uygulamalarında gösterecek yarımcı grafik tasarımcı adaylarını yetiştirmek. Tanıtım ve Reklam sektöründe hem tasarım hem de üretim süreçlerini en iyi şekilde yapabilir hale getirmek. Yaratıcı güce sahip olmalarını sağlamak.
1) Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
2) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
1) Alanında edindiği temel sanat ve temel tasarım, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır.
2) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlar, sorunları tanımlar, analiz eder, uygulamaya yönelik çözüm önerileri oluşturur.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) İçinde yaşadığı toplumun kültür değerlerini çağdaş bir yorum ile yeni sentezlere ulaştıran kişiler olmaları hedeflenmektedir.
1) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
2) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
3) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
4) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
1) Hedef kitlesini tanımlar ve ilişki kurar.
2) Alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere doğru olarak aktarır.
3) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
4) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Yardımcı grafik tasarımcı adaylarının çalışma alanlarına giren konularda araştırmacı ve yaratıcı güce sahip olmalarını sağlamaktır.
1) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
2) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
1) Alanında başarıyla uygulama yürütür.
2) Sanatsal, kültürel ve etik değerlere sahiptir.
3) Çevre duyarlılığına ve iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Grafik Tasarımı ilkelerini estetik değerlerle birleştirerek problemleri çözebilecek ve günümüz sanat anlayışını uygulamalarında gösterecek yarımcı grafik tasarımcı adaylarını yetiştirmek.
1) Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme
2) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
3) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
1) Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu olarak çalışır.
2) Sanat ve tasarım alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
3) Proje süreçleri içinde yer alır.
Öğrenme Yetkinliği
1) Programda yetişen grafik tasarımcıların kültürlü, toplumun estetik zevklerini geliştiren, grafik buluşları uygulama alanlarına aktaran, imgelere akıl yoluyla yeni fonksiyonlar kazandırabilen kişiler olarak mezun olmaları hedeflenmektedir.
1) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
2) Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
3) Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
1) Sanat ve tasarım alanındaki kendi çalışmalarını değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler.
2) Yaşamboyu öğrenme bilincini kazanır.
3) Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir.

Sıralı

1) 1) Entelektüel bilgi birikimine sahip olabilmek. 2) Edindiği bilgileri doğru alanlarla birleştirebilme ve doğru aktarabilmek. 3) Kendisine verilen problemi en iyi şekilde çözebilmek ve işi sonlandırabilmek. 4) Piyasa ve ticarete uyum sağlayabilmek. 5) Zamanlama, sabır, iş bilinci, uzlaşmacılık, özgüven, ikna yeteneği ve düzenlilik becerilerine sahip olabilmek. 6) Mesleki ve sanatsal alanlarda farklı bakış açılarına sahip olabilmek. 7) Eğitim sürecindeki üretimleri iyi bir portfolyoya dönüştürebilmek."
2) Grafik Tasarımı ilkelerini estetik değerlerle birleştirerek problemleri çözebilecek ve günümüz sanat anlayışını uygulamalarında gösterecek yarımcı grafik tasarımcı adaylarını yetiştirmek. Tanıtım ve Reklam sektöründe hem tasarım hem de üretim süreçlerini en iyi şekilde yapabilir hale getirmek. Yaratıcı güce sahip olmalarını sağlamak.
3) İçinde yaşadığı toplumun kültür değerlerini çağdaş bir yorum ile yeni sentezlere ulaştıran kişiler olmaları hedeflenmektedir.
4) Yardımcı grafik tasarımcı adaylarının çalışma alanlarına giren konularda araştırmacı ve yaratıcı güce sahip olmalarını sağlamaktır.
5) Grafik Tasarımı ilkelerini estetik değerlerle birleştirerek problemleri çözebilecek ve günümüz sanat anlayışını uygulamalarında gösterecek yarımcı grafik tasarımcı adaylarını yetiştirmek.
6) Programda yetişen grafik tasarımcıların kültürlü, toplumun estetik zevklerini geliştiren, grafik buluşları uygulama alanlarına aktaran, imgelere akıl yoluyla yeni fonksiyonlar kazandırabilen kişiler olarak mezun olmaları hedeflenmektedir.