Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | BİL1002 | ||||||||
Ders İsmi: | Bilgi ve İletişim Teknolojisi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. AŞKIN ULAŞ KABA | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu derste bilişim olanaklarını kullanarak kendini geliştirmek ile ilgili yeterliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | İnternet Ve İnternet Tarayıcısı Elektronik Posta Yönetimi Haber Grupları / Forumlar Web Tabanlı Öğrenme Kişisel Web Sitesi Hazırlama Elektronik Ticaret İnternet Ve Kariyer İş Görüşmesine Hazırlık Kelime İşlemci Programında Özgeçmiş İşlem Tablosu Formüller Ve Fonksiyonlar Grafikler Sunu Hazırlama Tanıtıcı Materyal Hazırlama |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İnternet Ve İnternet Tarayıcısı Elektronik Posta Yönetimi | - |
2) | Haber Grupları / Forumlar | - |
3) | Web Tabanlı Öğrenme | - |
4) | Kişisel Web Sitesi Hazırlama | - |
5) | Elektronik Ticaret | - |
6) | İnternet Ve Kariyer | - |
7) | Yarıyıl Sınavı | - |
8) | İş Görüşmesine Hazırlık | - |
9) | Kelime İşlemci Programında Özgeçmiş | - |
10) | İşlem Tablosu | - |
11) | Formüller Ve Fonksiyonlar | - |
12) | Grafikler | - |
13) | Sunu Hazırlama | - |
14) | Tanıtıcı Materyal Hazırlama | - |
15) | Final Sınavı | - |
16) | Final Sınavı | - |
Ders Notları / Kitaplar: | - Adım Adım Microsoft Office Professional 2010 – C. Frye, J. Lambert, J. Cox - Bilgisayar 1 – 2 (Uygulamalı ve Örnekli - Temel Bilgi Teknolojileri) Z. Alakoç Burma - Temel Bilgi Teknolojileri/ F. Esmeray, İ. H. Sugözü, K. Donuk, M. Kaplan, R. Demir, S. Demir |
Diğer Kaynaklar: | - Adım Adım Microsoft Office Professional 2010 – C. Frye, J. Lambert, J. Cox - Bilgisayar 1 – 2 (Uygulamalı ve Örnekli - Temel Bilgi Teknolojileri) Z. Alakoç Burma - Temel Bilgi Teknolojileri/ F. Esmeray, İ. H. Sugözü, K. Donuk, M. Kaplan, R. Demir, S. Demir |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
4 |
5 |
6 |
7 |
3 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Büro Yönetimi Alanında ki genel kavramları temel düzeyde sıralar/açıklar. Büro kavramıyla ilgili tanımları ve büro çeşitlerini sıralar/açıklar. Yönetim sürecini sıralar/açıklar. Büro yönetimi alanında kullanılan teknik, yöntem ve araçları tanımlar/açıklar. Alanı ile ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgileri sıralar. Büro yönetiminde kullanılacak araç ve gereçleri sıralar, kullanım amaçlarını ve yerlerini açıklar. Büro yönetimi ve yönetici asistanlığı alanında yer alan yazışma türlerini( iş yazıları, resmi yazılar) ve kurallarını sıralar ve açıklar. Bürolarda kullanılan dosyalama ve arşivleme tekniklerini sıralar/açıklar. Büro yönetimi alanında gerekli olan etkili iletişim yöntemlerini sıralar/açıklar. | |||||||
1) Büro yönetimi yönetici asistanlığı alanındaki uygulamaları bilimsel yöntemlerle değerlendirir ve uygular. Büro yönetimi ve yönetici asistanlığı alanıyla ilgili büro makinelerini amacına uygun bir şekilde kullanır. Büroların düzenine ilişkin gerekli dosyalama ve arşivleme çalışmalarını amacına uygun olarak gerçekleştirir. Büro yönetimi ve yönetici asistanı alanına ilişkin iş ve özel yazıları kurallarına ve amacına uygun olarak hazırlar. Büro yönetimi ve yönetici asistanı alanında yapılması muhtemel toplantı ve törenlere ilişkin zaman ve protokol düzenlemelerini kurallarına uygun bir şekilde planlar. Yöneticileriyle, çalışma arkadaşlarıyla ve müşterilerle etkili iletişim yöntemlerinden faydalanarak amacına uygun olarak iletişim kurar. | |||||||
2) Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktararak alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı’nın İleri Düzeyi’nde tanımlanan bilgisayar kullanma yetkinliğine dayalı olarak alanının gerektirdiği ölçüde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. | |||||||
3) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. Alanı ile ilgili faaliyetleri, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında edindiği bilinç doğrultusunda yürütür. | |||||||
4) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenme hedefleri doğrultusunda kendisinin ve sorumluluğu altındaki kişilerin performanslarının geliştirilmesine yönelik faaliyetleri planlar ve yönetir. | |||||||
5) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık faaliyetlerin yürütülmesinde bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetir. Alanına yenilik getiren bilgi, düşünce, uygulama veya teknolojilerin hayata geçirilmesinde risk ve sorumluluk alır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Büro Yönetimi Alanında ki genel kavramları temel düzeyde sıralar/açıklar. Büro kavramıyla ilgili tanımları ve büro çeşitlerini sıralar/açıklar. Yönetim sürecini sıralar/açıklar. Büro yönetimi alanında kullanılan teknik, yöntem ve araçları tanımlar/açıklar. Alanı ile ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgileri sıralar. Büro yönetiminde kullanılacak araç ve gereçleri sıralar, kullanım amaçlarını ve yerlerini açıklar. Büro yönetimi ve yönetici asistanlığı alanında yer alan yazışma türlerini( iş yazıları, resmi yazılar) ve kurallarını sıralar ve açıklar. Bürolarda kullanılan dosyalama ve arşivleme tekniklerini sıralar/açıklar. Büro yönetimi alanında gerekli olan etkili iletişim yöntemlerini sıralar/açıklar. | |
1) | Büro yönetimi yönetici asistanlığı alanındaki uygulamaları bilimsel yöntemlerle değerlendirir ve uygular. Büro yönetimi ve yönetici asistanlığı alanıyla ilgili büro makinelerini amacına uygun bir şekilde kullanır. Büroların düzenine ilişkin gerekli dosyalama ve arşivleme çalışmalarını amacına uygun olarak gerçekleştirir. Büro yönetimi ve yönetici asistanı alanına ilişkin iş ve özel yazıları kurallarına ve amacına uygun olarak hazırlar. Büro yönetimi ve yönetici asistanı alanında yapılması muhtemel toplantı ve törenlere ilişkin zaman ve protokol düzenlemelerini kurallarına uygun bir şekilde planlar. Yöneticileriyle, çalışma arkadaşlarıyla ve müşterilerle etkili iletişim yöntemlerinden faydalanarak amacına uygun olarak iletişim kurar. | |
2) | Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktararak alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı’nın İleri Düzeyi’nde tanımlanan bilgisayar kullanma yetkinliğine dayalı olarak alanının gerektirdiği ölçüde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. | |
3) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. Alanı ile ilgili faaliyetleri, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında edindiği bilinç doğrultusunda yürütür. | |
4) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenme hedefleri doğrultusunda kendisinin ve sorumluluğu altındaki kişilerin performanslarının geliştirilmesine yönelik faaliyetleri planlar ve yönetir. | |
5) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık faaliyetlerin yürütülmesinde bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetir. Alanına yenilik getiren bilgi, düşünce, uygulama veya teknolojilerin hayata geçirilmesinde risk ve sorumluluk alır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer | 1 | 1 | 1 |
Proje | 1 | 1 | 1 |
Ödevler | 1 | 1 | 1 |
Küçük Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 90 |